Dellonen Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Hejsan, jag ska få en dator nu som present för att jag har höjt mina betyg otroligt samt att jag fyllt år och gjorde denna överrenskommelse med mina föräldrar. Jag vill spela lite spel, CoD, CS:S, WoW och några andra populära spel. http://www.midat.se/catalog/product_info.p...roducts_id=5770 Är den bra? Jag vill få ut det mesta av mina pengar. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Tror du ska låta någon kunnig här (type KalphiteQ) plocka ihop ett datorset åt dig (lösa delar från inet) som du kan pilla ihop själv ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Ge mig en budget och jag fixar ett datorpaket till dig, förresten, ska den vara ihop byggd eller vill du bygga själv? (du tjänar minst 800kr på att bygga den själv. Och ska det inkludera operativsystem? (Du spara ytterligare ~1200kr på att skaffa själv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2011 Hejsan, jag ska få en dator nu som present för att jag har höjt mina betyg otroligt samt att jag fyllt år och gjorde denna överrenskommelse med mina föräldrar. Jag vill spela lite spel, CoD, CS:S, WoW och några andra populära spel.http://www.midat.se/catalog/product_info.p...roducts_id=5770 Är den bra? Jag vill få ut det mesta av mina pengar. ;)Prisvärt paket som KalphiteQ snickrat ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/78637Inte så svårt att sätta ihop en dator, om du nu absolut inte skulle vilja det kan Inet sättaihop den till dig för 800kr. Blir ändå en bättre dator än vad du får ifrån midat.se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Tycker du ska låta dom bygga ihop den åt dig, det är ju lätt hänt att man förstör något. Dom är att lita på också, fick min dator på fem dagar mästerligt byggd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Tycker du ska låta dom bygga ihop den åt dig, det är ju lätt hänt att man förstör något. Dom är att lita på också, fick min dator på fem dagar mästerligt byggd.Rättelse, det är faktiskt ganska svårt att förstöra något, speciellt om man läser en guide till hur man gör (vem gör inte det?). Det är MYCKET mer prisvärt att bygga den själv, Inet och diverse webbsidor skapade inte för intet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellonen Skrivet 14 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Men jag har faktiskt ingen aning om hur man bygger ihop en dator, jag kan sisådär mycket om komponenter men jag vet inte om jag vågar på mig att montera ihop en. Jag har läst att man måste ha armband som tar bort all statisk el och ''jordar'' dig. Om jag nu skulle försöka på mig att montera, följer allt med? Sladdar,skruvar, kontakter och allt annat gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Men jag har faktiskt ingen aning om hur man bygger ihop en dator, jag kan sisådär mycket om komponenter men jag vet inte om jag vågar på mig att montera ihop en. Jag har läst att man måste ha armband som tar bort all statisk el och ''jordar'' dig. Om jag nu skulle försöka på mig att montera, följer allt med? Sladdar,skruvar, kontakter och allt annat gott.Man behöver inte armbandet, nr det kommer till att jorda sig så gäller det bara att ta i chassit då och då så du skapar balans mellan den statiska elektriciteten. Alla Skruvar följer med, de flesta sladdar (fattas t.ex en SATA kabel så är det bara att köpa till). Guide(engelska) på hur man bygger en dator: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellonen Skrivet 14 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Prisvärt paket som KalphiteQ snickrat ihop: http://www.inet.se/kundvagn/visa/78637Är det ett bra köp att göra just nu eller tycker ni att jag ska vänta på Sandy Bridge? Får man garanti från inet om man skulle klanta sig när man monterar ihop datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2011 Du kanske får lägga en tusenlapp till om du ska få in sandy bridge då, men då har du kanske sparat ihop mera stålar? Monterar du datorn själv så har du garanti på komponenterna du har köpt. Ska inet bygga den så ger dem dig något år garanti har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 15 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 (redigerat) Fortfarande väldigt prisvärt paket, ändrade dock grafikkortet till ett lite billigare som dock har exakt samma prestanda. http://www.inet.se/kundvagn/visa/202224/2011-02-15 Riktigt simpelt att montera en dator, i den här prisklassen är varenda krona värdefull och du tjänar väldigt mycket prestanda på att bygga ihop själv. Vad jag förstod hade datorn du först länkade till ett medföljande operativsystem? Isåfall är det bara att köpa,bygga och vara glad. Rekommenderar dig att strunta i alla dessa internetguider och istället läsa instruktionerna som följer med komponenterna, det ger dig ofta en bättre förståelse över saker och ting. Edit: Tack för att ni rekommenderar mig här i forat också. Redigerat 15 Februari 2011 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellonen Skrivet 15 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2011 Så det kommer inte spela någon roll vilket grafikkort jag tar? Det jag har funderingar över är följande. Vilka fläktar ska kopplas till nätagget? CPU kylaren går till moderkortet men dom andra då och ska nätagget suga in lugt eller blåsa ut? Spelar det någon roll i vilken kontakt jag kopplar SATA kablarna från dvd'n och hdd'n? Är CPU kylaren som följer med bra? Hur formaterar jag hdd'n för att installera windows på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.