Mezox Skrivet 17 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2011 Det var ett tag sen jag gjorde provet, så jag antog att det var 15 uppgifter. Har nu testat manuellt. Man får "bästa resultat", alltså 126+ om man har 0 fel, 1 fel eller 2 fel. 3 fel ger 122. Jag kontrollerade även att jag hade alla rätt. Rätt svar är (om jag inte har nån typo) följande: 1. E 2. C 3. C 4. A 5. D 6. E 7. B 8. C 9. D 10. B 11. B 12. B 13. A 14. E 15. D 16. A 17. A 18. A 19. B 20. E 21. D 22. E 23. D 24. C Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 18 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2011 Fick 126 i iq. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 18 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2011 Haha testet är väl enkelt då. :) ... Eller så är vi på fuska ovanligt smarta. ;)Tror på det sista! =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morrisen Skrivet 21 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2013 Lilla jag skapade en användare nyss bara för att skryta lite här... :D Är 13 år o fick resultatet "126 eller mer". När hjärnan är ärdigutvecklad ska jag med i mensa jag ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2013 Lilla jag skapade en användare nyss bara för att skryta lite här... :D Är 13 år o fick resultatet "126 eller mer". När hjärnan är ärdigutvecklad ska jag med i mensa jag ;)Jag är med i Mensa och fick resultatet "135 eller högre". 126 för 13 år är väldigt bra så du har nog inga problem med att komma med senare om du har intresset. Jag har svårt att säga om Mensas provtest är bra eller inte, för enligt mig är det löjligt enkelt och det känns som om man kan lätt sätta 10 "poäng" högre än vad man faktiskt har. Men om jag har nu över 135 så är det ju inte så konstigt heller att jag tycker det är väldigt enkelt. Illustrerad vetenskap har annars ett test som är rätt bra och som är lite mera omfattande, jag kan skicka en länk till dig om du är intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morrisen Skrivet 21 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2013 Jag är med i Mensa och fick resultatet "135 eller högre". 126 för 13 år är väldigt bra så du har nog inga problem med att komma med senare om du har intresset. Jag har svårt att säga om Mensas provtest är bra eller inte, för enligt mig är det löjligt enkelt och det känns som om man kan lätt sätta 10 "poäng" högre än vad man faktiskt har. Men om jag har nu över 135 så är det ju inte så konstigt heller att jag tycker det är väldigt enkelt. Illustrerad vetenskap har annars ett test som är rätt bra och som är lite mera omfattande, jag kan skicka en länk till dig om du är intresserad.Ja, gärna! Men jag fick inte precis 126, det är bara det hösta möjliga resultatet på internettestet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2013 Men på ett riktigt IQ test så mäter man inte IQ bara genom att göra logiska övningar.Jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 21 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2013 Provtestet på Mensas hemsida är ju enklare än det officiella, just för att du ska få högt resultat och sen i tron om att du är tillräckligt smart för att gå med i Mensa betala för det riktiga testet. /drömkrossande cynism Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 2 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2013 (redigerat) Haha det stämmer absolut, 126 på provsidan kan man ju gå runt och skryta med tills man får chans att göra riktiga . :P Nöjer mig med höga betyg haha. Redigerat 2 Februari 2013 av Zaff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 2 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2013 Haha det stämmer absolut, 126 på provsidan kan man ju gå runt och skryta med tills man får chans att göra riktiga . :P Nöjer mig med höga betyg haha.Höga betyg behöver inte beskriva ens intelligens, en idiot på 90 IQ kan fortfarande sitta och plugga 12 timmar dagen innan varje prov och få MVG/A. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2013 Tror det finns en del korrelationer mellan IQ och höga betyg men det är ju klart att det inte är samma sak. Alltså jag är tveksam till att någon med till exempel 90 i IQ skulle kunna kunna få A/MVG i alla ämnen (beror givetvis lite på hur slapp skolan är) även om denne pluggade järnet av sig, men det är klart att den skulle få bättre betyg om denne pluggade mycket, oavsett vad den har för IQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 3 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2013 Tror det finns en del korrelationer mellan IQ och höga betyg men det är ju klart att det inte är samma sak. Alltså jag är tveksam till att någon med till exempel 90 i IQ skulle kunna kunna få A/MVG i alla ämnen (beror givetvis lite på hur slapp skolan är) även om denne pluggade järnet av sig, men det är klart att den skulle få bättre betyg om denne pluggade mycket, oavsett vad den har för IQ.Men IQ kan nog vara ur snabbt/lättare man lär sig olika grejer.TEx att en med hög IQ inte behöver plugga lika mycket som en med låg IQ för att få bra betyg, just pga IQn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.