Whore Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 ja många har ju adhd men det var kanske inte det du syftade påHur hänger det ihop? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 23 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2011 (redigerat) varför vet jag inte, men många har det (diagnosen iallafall). tror förr det har med hyperaktivitet att göra än koncentrationssvårighet eftersom man 'måste' vara ganska skärpt för att bli en lyckad tågmålare. men så finns det också olika typer av adhd. ~kass inlägg, har inga som helst underlag för att graffitimålare generellt sett har adhd förutom personliga erfarenheter. vad en lyckad tågmålare är upplever man nog olika, men för mig är det en som under en längre period målar feta tåg och undkommer lagens långa arm. Redigerat 23 Juni 2011 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 24 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2011 men för mig är det en som under en längre period målar feta tåg och undkommer lagens långa arm.Precis. Det klarar oftast inte en fjortonåring. Att många har adhd vill jag gärna ha en källa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 30 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2011 Precis. Det klarar oftast inte en fjortonåring. Att många har adhd vill jag gärna ha en källa på.Han sa ju precis att hans enda underlag vara hans personliga erfarenheter, hur hade du tänkt att han skulle presentera en källa? Men många med ADHD (och ADD) är kapabla till "hyperfokus"; intensiv fokusering på en uppgift under en kort period. Har man ADHD-diagnos finns chansen att man är ganska kreativ också. Personer med ADHD är ofta väldigt kreativa och väldigt kreativa personer brukar visa upp karaktärsdrag som kan imitera symptomen för ADHD, vilket leder till diagnos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 19 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2011 här är en dansk som fotograferar det mesta som sitter på tågen i skåne; http://www.kimmatthiesen.dk/graffsite/graf...1&gallery=3 många bra grejer där nu tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 22 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2011 Var i Danmark igår och graffitin är mycket mycket bättre än i Sverige, inget snack om saken :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JillValentine Skrivet 10 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2011 Ny info kring art of the streets som ska hållas i helgen i centrala stockholm. Jag antar att det lär finnas ställen o käka på där med tanke på att de håller på mellan kl 21-02. http://movement.riksteatern.se/art-of-the-streets Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 10 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2011 här är en dansk som fotograferar det mesta som sitter på tågen i skåne;http://www.kimmatthiesen.dk/graffsite/graf...1&gallery=3 många bra grejer där nu tycker jagSjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slan Skrivet 11 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2011 (redigerat) Sjukt onödigt. De kan väl klottra på något gammalt och fult istället tycker jag, där kan det ju få sitta kvar lite längre också. Blir bara irriterad när jag ska gå på ett tåg som ser ut sådär.Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes. Är man över 14 och är ute och klottrar så är man ju mentalt störd.Klämmer man ur sig idiotiska kommentarer som du precis gjorde, är man snarare mentalt störd. Redigerat 11 Augusti 2011 av Slan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2011 Din åsikt. Jag tycker det är fint. Alla tåg borde sprejas. Hells yes.Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka. Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slan Skrivet 11 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2011 Det är inte bara min åsikt, det är samhällets åsikt. Annars skulle man ju inte måla över klottret på tågen hela tiden. Sådant sjukt slöseri på resurser. Antagligen klagar de som sprejar på att biljettpriserna höjs, när de själva kan ha varit med och orsakat det genom att tvinga på tågbolagen massa saneringskostnader som de måste täcka. Samma sak som skadegörelse i mina ögon, eftersom det kostar pengar att återställa.Nej det är inte samhällets åsikt, en hel del håller väl med dig, men att säga att det är samhällets åsikt, nej.De målar väl över det för att det är DERAS TÅG. pga att de vill hålla dom rena. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 11 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2011 (redigerat) jag känner mig i högsta grad delaktig i vårt samhälle och jag tycker målade tåg är ljuset i min dunkla pendlarvardag! ingen tvingar företagen att tvätta tågen :). tror de som går och stör sig på graffiti gör det för att de inte fattar vad det är, vad det står etc. jag tyckte det var skitonödigt för några år sedan, men sen började jag läsa och uppmärksamma mer. skitgött, prova du med så kanske du ändrar inställning snart :) Redigerat 11 Augusti 2011 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.