Hoppa till innehåll

Hollow Earth


Hoonigan
 Dela

Rekommendera inlägg

Som Guggo sa nordpolen till hör inte någon stat.

 

 

Ett citat från artikeln här nedan

 

De fem arktiska länderna Kanada, Danmark, Norge, Ryssland och USA har alla krav på områden i regionen

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13038350.ab

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså krav på områden som nu ligger på internationellt vatten måste det väl vara?

 

Kanada,Danmark,Norge,Ryssland och Island har alla territorialvatten och Ekonomiskzon i Arktis.

 

Antagligen kommer dom delarna av Arktis som nu är "Internationella" delas upp mellan angränsade länder,precis som man gjorde med Nordsjön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså krav på områden som nu ligger på internationellt vatten måste det väl vara?

 

Kanada,Danmark,Norge,Ryssland och Island har alla territorialvatten och Ekonomiskzon i Arktis.

 

Antagligen kommer dom delarna av Arktis som nu är "Internationella" delas upp mellan angränsade länder,precis som man gjorde med Nordsjön.

Nej alla har krav på områden kring arktis, samt territoralvatten, men så länge resterande världen inte godkänner kraven så är det bara det, alltså det är ingen som har rättigheterna till arktisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Arktis är ingen landmassa och så vitt jag vet flyter den på vattnet, så hur man skulle kunna bygga en tunnel ens ner till havsbotten förstår jag inte. Dessutom kan ju tilläggas att gravitationen mot jordens centrum skulle bli så stark att en sådan tunnel skulle vara omöjlig, och det skulle inte gå att skicka nått igenom den. I jordens kärna är gravitationen (trycket) så stort att järn som är 5000 grader är fast, för att det trycks ihop så hårt. Järn som är 5000 grader här på jordytan är en gas kan tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar att dom vill att isen ska smälta, så dom kan komma åt oljan.

 

Angående att vi lever på insidan av jorden.

Man säger ju att universum är nästan oändligt stort, men jorden är ju begränsad.

Man säger att det är 4000mil runt jorden, alltså borde det vara 1273mil till andra sidan jorden om man skulle åka "genom rymden".

Men månen ligger på en höjd på ca 30.000mil (kan ha fel).

Så skulle vi ha åkt till månen, skulle vi isåfall krockat på en grå krag plats som vi inte upptäckt på jorden.

 

Det låter inte rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar att dom vill att isen ska smälta, så dom kan komma åt oljan.

 

Angående att vi lever på insidan av jorden.

Man säger ju att universum är nästan oändligt stort, men jorden är ju begränsad.

Man säger att det är 4000mil runt jorden, alltså borde det vara 1273mil till andra sidan jorden om man skulle åka "genom rymden".

Men månen ligger på en höjd på ca 30.000mil (kan ha fel).

Så skulle vi ha åkt till månen, skulle vi isåfall krockat på en grå krag plats som vi inte upptäckt på jorden.

 

Det låter inte rätt.

nu förstår jag inte alls, kan du förtydliga det där?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jorden har en omkrets på 4000mil.

Alltså måste diameten vara 4000/3,14(pi)=1273mil.

Men till månen är det 30.000mil.

Alltså stämmer det inte, för om vi skulle vara på insidan av jorden, skulle månen vara mycket närmare.

 

Förstår du inte, ska jag försöka göra en bild senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar att dom vill att isen ska smälta, så dom kan komma åt oljan.

 

Angående att vi lever på insidan av jorden.

Man säger ju att universum är nästan oändligt stort, men jorden är ju begränsad.

Man säger att det är 4000mil runt jorden, alltså borde det vara 1273mil till andra sidan jorden om man skulle åka "genom rymden".

Men månen ligger på en höjd på ca 30.000mil (kan ha fel).

Så skulle vi ha åkt till månen, skulle vi isåfall krockat på en grå krag plats som vi inte upptäckt på jorden.

 

Det låter inte rätt.

Angående det att vi lever på insidan av jorden är det oftast inte en teori utan ett (lite matematiskt) tankeexperiment där man lägger dagens påstådda universum och dagens påstådda fysiska lagar under en transformation. Man får då ett nytt universum och nya fysiska lagar vars konsekvens är exakt samma som konsekvensen av de fysiska lagar vi har accepterat idag. Det betyder att vi inte kan motbevisa den här teorin utan att också motbevisa teorin vi har idag. Varje fysiskt fenomen med en förklaring i den vanliga teorin har en (annorlunda men ekvivalent) förklaring i den "nya" teorin.

 

För att säga det kortfattat: "Teorin" om att vi lever på insidan av jorden kan inte motbevisas utan att man också motbevisar dagens teori.

 

Anledningen till att ingen i princip tror på den här teorin är följande:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

 

(ovanstående är mest en omformulering av wikipedia)

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...