Hoppa till innehåll

Laytons Frågetråd


Rekommendera inlägg

Du menar alltså att Bullens Pilsnerkorv är skit?

H&%WJ/KWEJSRYMDGNFB¤R&T%E%/KDTRFD

Ja.

 

Men det är väl inte "ditt egna sätt" om du är född till det? Det är inget du själv valt eller kommit fram till.
jag har inte kommit fram till att jag är kristen. Jag är född så.

Sen så tror jag på ett sätt som är mer kristet än judiskt, men inte som det står rakt i NT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 580
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur kan man egentligen födas in i en religion? Tabula Rasa håller jag snarare med om, att man föds som ett tomt papper som man får fylla i själv. Man föds inte till fotbollsspelare bara för att ens föräldrar spelar fotboll kan man se det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad menar du med att du är född kristen?

Kolla ned.

 

Hur kan man egentligen födas in i en religion? Tabula Rasa håller jag snarare med om, att man föds som ett tomt papper som man får fylla i själv. Man föds inte till fotbollsspelare bara för att ens föräldrar spelar fotboll kan man se det som.
Fast... om du är döpt, firar julafton och liknande så är du väl ändå kristen? Sen så beror det på om du är troende eller inte.

Så är det för mig och jag är lite halvt troende. Comme ci comme ca.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad skulle du göra om jag dog? :(

 

(Hemsk fråga, jag vet. Men jag kommer inte på nåt annat att fråga. Hoppas du kan svara på denna frågan)

Bli väldigt fundersam och ledsen.

Tänka: "Nej, den där snälla killen på fuska, dog! Hur kan det hända, gud va hemskt för hans föräldrar och andra släktningar! Det kan ju verkligen hända vem som helst!"

vet inte om jag skulle gråta, men väldigt påverkad verkligen.

Döden är en faselig björn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast... om du är döpt, firar julafton och liknande så är du väl ändå kristen? Sen så beror det på om du är troende eller inte.

Så är det för mig och jag är lite halvt troende. Comme ci comme ca.

Det gör jag utav tradition. Vet inte exakt vad det innebär att vara kristen, det finns ingen som följer allt som står i bibeln. Jag har uppfattat det som att man själv avgör om man ser sig som kristen eller inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gör jag utav tradition. Vet inte exakt vad det innebär att vara kristen, det finns ingen som följer allt som står i bibeln. Jag har uppfattat det som att man själv avgör om man ser sig som kristen eller inte.

Ja, det är klart förstås. Men jag är kristen av grejen, jag hade kallat mig kristen även om jag inte trodde att det fanns en gud där uppe nånstans, om du förstår vad jag menar :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

går du i kyrkan varje söndag och ber till gud fader i himlen ?

Jag ber inte till honom, men jag tänker på honom.

Jag går inte i kyrkan varje söndag, men rätt ofta nuförtiden då jag håller på och fyller min kyrkogångsbok :)

Och då ber jag med alla, fast iförsig så kanske jag bara läser det mest, men jag tänker ju ändå på vad orden innebär när jag läser dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är klart förstås. Men jag är kristen av grejen, jag hade kallat mig kristen även om jag inte trodde att det fanns en gud där uppe nånstans, om du förstår vad jag menar :)

Nej jag förstår inte riktigt. Känns som att du är kristen för det är det dina vänner förväntar av dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...