Hoppa till innehåll

Saker Som Irriterar Dig


Rekommendera inlägg

Det är nog trots allt troligare att det finns bra musik men du har inte upptäckt det.

 

Lite som folk som säger att "det var bättre förr" och refererar till musik som kom på 70-talet, när det enda som egentligen har förändrats är vad som spelas på radio. Finns ju fortfarande bra musik inom varje musik-genre att få tag på.

Håller verkligen med. Enda skillnaden nu från förr är att det kanske spelades bättre musik på radio förr. Men nu finns det gott om artister (som oftast inte spelas på svensk radio) som gör bra musik.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara farligt mot prylar med elektricitet. Jag minns tidigare när vi inte hade något åskskydd, då gick saker sönder lite nu och då när det åskade om vi inte drog ut.

Jag vet att en av pappas dator-prylar har gått sönder pga åskan två gånger, så jag tar inga risker...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tips för att hitta nya band och artister är helt enkelt att leta. :) Minns själv för några år sedan när jag nästan enbart lyssnade på Maiden, Metallica och liknande, upptäckte Dream Theater och reggade mig på deras forum, från det forumet och last.fm (bra musiksida) så har jag fått massvis med artister och band. Upptäcker något nytt varje vecka mer eller mindre, så även om det är segt i början så brukar det explodera när du upptäckt några artister som du gillar och hittar andra som har någon liknande appeal. :)

 

Radion har ju som sagt förändrats. Många lyssnar på radion och därför blir ofta det som är populärt för tillfället en väldigt stor grej. 70-talet hade många stora artister, Pink Floyd, Led Zeppelin, Rush, Bob Dylan, Neil Young (för att nämna några) som var väldigt stora, idag är det mycket house-musik och liknande, dubstep är rätt populärt, men det finns ju fortfarande guldkorn, dock är inte vissa musikstilar lika "heta" som andra ur ett radio-perspektiv. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Related Artists på typ Spotify är ju ett bra sätt att hitta ny musik på annars!

 

OnT: Att vädret skall vara så jävla omväxlande. När jag vaknar så ösregnar det, när jag är påväg till vagnen så skiner solen.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Irriterar mig på det med.

Relaterat så irriterar jag mig lite på alla "omg forever alone".

 

Ni är forever alone för att ni sitter på facebook och gnäller över det hela tiden. Sluta vara så jävla bittra så kanske det löser sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stör mig på folk på facebook som skriver om sina liv som om det är en dagbok. Säger inte att allt är dåligt, men mycket känns oviktigt, och framför allt personer som skriver om hur dåligt livet är, hur alla förstör för dom, och när någon frågar vad som har hänt; "jag vill inte prata om det".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stör mig på homosexuella, pk-horor, religionsfanatiker och religion rent allmänt. Du får gärna ha en religion och vara stolt över den, men stör för satan inte mig med den. Jag är en ignorant ateist. Pengahungriga vill-ha:are kan köra nåt vasst genom magens viktiga delar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...