Proccito Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 lärarna tvingade oss att ta det. Jag ville vara hemma den dagen, men jag kom till skolan helt ovetande att vi skulle ta vaccinet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 lärarna tvingade oss att ta det.Jag ville vara hemma den dagen, men jag kom till skolan helt ovetande att vi skulle ta vaccinetVAD FAAAN!!? Fick ni inte ta hem någon lapp som era föräldrar skulle skriva på?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 (redigerat) Gå till en läkare. Edit: Och är läkare du träffar kassa, gå självklart till en annan tills det att du får den hjälp du behöver. Redigerat 8 September 2011 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 9 September 2011 Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 lärarna tvingade oss att ta det.Jag ville vara hemma den dagen, men jag kom till skolan helt ovetande att vi skulle ta vaccinetVad fan? De kan väl aldrig TVINGA någon att ta vaccinet? Jävla idioter. Kan man få namnet på din rektor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 9 September 2011 Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 VAD FAAAN!!? Fick ni inte ta hem någon lapp som era föräldrar skulle skriva på?? ingen aning.Jag tog iallafall inte hem någon lapp, för jag fick ingen lapp Vad fan? De kan väl aldrig TVINGA någon att ta vaccinet? Jävla idioter. Kan man få namnet på din rektor?tydligenJag sa att jag inte ville ta det, men då tryckte dom ner mig i stolen, och sa "Det är bara en spruta" men saken är den att jag hatar nålar som ska in i kroppen, så vad är skillnaden? Btw, så vet jag inte var rektorn hette, för jag träffade henne/honom aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 September 2011 Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 Låter helt sjukt. Jag skulle aldrig ha tagit vaccinet om jag fått välja nu, även om inte just jag fick några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 9 September 2011 Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 Dom snackade om biverkningar, så detta är nog ett av dom. Om det är svininfluensan det handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 9 September 2011 Rapport Dela Skrivet 9 September 2011 (redigerat) Biverkningarna kunde blivit vad som helst nästan. Kunde blivit vanligare och värre än de blev eller inga alls, men man gick i princip inte ut med någon information alls om det i media. Många här i Sverige vill väldigt gärna lita på staten, men de kan ju också göra fel och man ska aldrig låta NÅGON spruta in grejer i ens kropp om man inte vet exakt vad det är man får och vilka risker det finns. edit: Och spring till läkaren igen och KRÄV att du blir testad just för narkolepsi! Min flickväns pappa hade njursten och de försökte övertyga honom om att han hade ryggskott, min bror hade Borelia med hjärnhinneinflammation och de sa till oss att han var förkyld. Skulle inte förvåna mig om de försöker få dig att tro att du är deprimerad när du har narkolepsi... Redigerat 9 September 2011 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 När du har narkolepsi, så kan du tappa kontrollen av musklerna när du skrattar, eller liknande. @Mumutio, Anledningen till att dom gjorde det, var väl för att media skrämde upp(Någon förvånad??) större delen av befolkningen och sade att svininfluensan var mycket farligare än annan influensa. Dessutom stog det ju tidningar om att man var tvungen att vara extra noga med att tvätta händerna, eller närkontakt( som vanlig influensa). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 min bror hade Borelia med hjärnhinneinflammation och de sa till oss att han var förkyld.Får man fråga om din bror klarade sig utan några besvär efteråt?Läkarna sa samma sak till min granne och han har nu hjärnhinneinflammation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 (redigerat) Han var 6 när det hände och han har varit mer lättirriterad och haft sämre koncentration flera år efteråt, säkert fortfarande, men det har blivit bättre. Nu är han 12. Första åren efter det hände blev han arg och ledsen för i princip allting. Svårt att säga hur han hade varit nu om han inte fått det, men säkert en helt annan person. Redigerat 15 September 2011 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Vilda gissningar överallt här i tråden ser jag. Gå till en läkare bara... -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.