Hoppa till innehåll

Bli Av Med Mullig Mage.


Nacke3000
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

Jag har en fråga som jag aldrig hittar bra svar på. Min mage har blivit mullig och jag vill verkligen bli av med det. Situps är inte så fett förbrännande så jag väntar med det tills vidare. Så hur blir jag av med fett på magen på snabbaste sätt?

 

http://www.tvins.com/products/orbitrek/orbitrek.php

 

Länken visar en tränings apparat. Vi har en sån hemma. Skulle den kunna göra mig fettfri om jag då tränar regelbundet och drar ner på skräpmaten?

 

Tack i förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där sidan ser inte så lockande ut... Har sett Tvins på TV också. Så jobbiga är de. Köp en sån där maskin i en riktig affär om du vill ha en. Vi har en sån hemma och den är ganska jobbig att gå på.

 

Annars kanske cykling skulle kunna vara intressant. Jag tycker det är kul att cykla, vet dock inte hur bra det fyller ditt syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orbitrek = skräp skräp skräp.

Sätt på dig löparskorna och ge dig ut i det närmaste spåret istället, det är hur jobbigt som helst de första gångerna men efter ett tag kommer du undra varför du inte började tidigare.

Sen gäller det även att hålla sig till en bra kost.

 

Mindre kalorier in, mer kalorier ut. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Huvudsaken är att du rör på dig. Själv tycker jag crosstrainers är äckligt tråkiga, så då föredrar jag att springa i skogen istället. Men du kan ju lika gärna spela fotboll, dansa, cykla eller vad som helst som är konditionskrävande.

 

Men kosten är minst lika viktig. Sluta med socker HELT, förutom möjligtvis en gång i veckan. Alltså ingen läsk, saft, marmelad, godis, glass... Det är så snabba kolhydrater att kroppen nästan aldrig kan göra sig av med allt och det blir fett direkt. Försök också äta fullkornsprodukter istället för ljust bröd, ljus pasta och ris t.ex.

 

Sen undvik onödigt fett som på pizza och kebab. Ät mer sallad istället och ät hellre 5-6 mindre mål mat om dagen än 3 stora.

 

Och SOV tillräckligt, gärna 9 timmar per natt! Försök stressa mindre också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så att du har en sådan tjock mage fast du är inte övervikt? Jag har litegran också. Men det bästa som går att få bort den, är att göra sit ups osv. Man kan också äta mindre skräp mat.

Sit ups är något bland det sämsta du kan göra om du vill på bästa möjliga sätt förlora fett runt magen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så att du har en sådan tjock mage fast du är inte övervikt? Jag har litegran också. Men det bästa som går att få bort den, är att göra sit ups osv. Man kan också äta mindre skräp mat.

NEJ man bränner inte fett genom att göra sit-ups. Tyvärr du.

 

edit: What he said ^

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för tips, får vell ta och börja springa och dra ner på sockret en hel del :P Men i vinter blir det sjukt tufft att springa :o Men får se hur det blir med det.

 

Tack ännu en gång för alla tips! :)

Det är bättre att gå snabbt för att gå ner i vikt egentligen, det kan man göra året om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...