Hoppa till innehåll

Datorpaket


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Har inte orkat bry mig särskilt mycket om datorhårdvara sedan några månader till baka och ska eventuellt snart köpa ny dator, därför vill jag ha hjälp.

 

Jag har försökt snickra ihop ett paket för 7k som jag hade tänkt köra på, men eftersom att jag som sagt inte hängt med i datorvärlden senaste månaderna så får ni gärna säga till om jag har gjort något dumt val.

 

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1040194/2011-10-25

 

EDIT: Har säkert glömt något då jag stressade med paketet, var skitnödig som fan.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nämen ett till datorpaket. Jag tycker det ser bra ut, skulle tagit lite dyrare moderkort bara av annat fabrikat.

 

Och en http://www.inet.se/artikel/4303590/500gb-s...oint-f3-hd502hj sägs vara bra. 30kr dyrare än den du har.

 

Annars ser det bra ut. Om man inte ska överklocka antar jag att kylaren man får med processorn funkar bra. Låt nån annan bedöma det.

 

Edit: Jo CD-läsare kan vara bra och ha, men om du redan har en gammal borde den funka bra.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw ta detta nu när det är erbjudande http://www.inet.se/artikel/v100060/asus-ge...field-3-edition

Jag har hört bra om TWIN FROZR, de grafikkortet han lagt in nu. Som dessutom är 100kr billigare. På specifikationer står det dessutom att den är 4200MHz gentemot 4000MHz. Men om man vill ha BF3 är väl ditt förslag ett bättre köp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har byggt ihop datorn nu. Köpte ingen extra CPU-kylare eftersom att jag just nu inte ska överklocka eller så, men ska nog köpa en senare.

 

Har dock en fråga. I idle ligger temperaturen på processorn på 30-35 grader. När jag kör BF3 på medium går den upp mot 60-70 grader. Är det normalt för den här CPUn eller är det för mycket?

 

Eftersom att det inte följde med någon kylpasta så antar jag att jag inte behöver sätta på någon heller? La inte märke till om det redan var på, men jag fick då inte med någon tub eller så.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det är lite högt. Du bör nog applicera kylpasta.

 

Min processor säger att 78C är high och 100C är critical. Jag lät den köra på 100% en minut och kärnorna gick endast upp i 48C respektive 53C och gick snabbt neråt när jag lät den vila.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det är lite högt. Du bör nog applicera kylpasta.

 

Min processor säger att 78C är high och 100C är critical. Jag lät den köra på 100% en minut och kärnorna gick endast upp i 48C respektive 53C och gick snabbt neråt när jag lät den vila.

Frågade lite på SweC, tydligen så satt det redan kylpasta på originalkylaren. Tror dock jag skaffar en annan kylare + kylpasta när jag ska klocka. Känns farligt om tempen i idle redan är på ca 40 grader, eller?

 

Har du förresten tips på någon bra benchmark att köra som är gratis? Orkar inte leta nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använde dd för att kopiera skit från ram till ram en gång per kärna vilket gjorde att min totala CPU användning låg konstant på 100%. Vet inte om det är korrekt sätt att benchmarka temperaturen, den låg ju i alla fall på 100%. Man kan också programmera en loop som aldrig slutar för att uppnå 100% cpu användning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...