MentalogisT Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Då antar jag att drömma svart är en slags dröm?För det är mina drömmar isånna fall :/Njae, du drömmer, men du kommer bara inte ihåg dem :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Hejsan, har en liten fråga, har ni några tips på hur jag kan sova lättare? Då man bara kommer ihåg sina drömmar om man sover lätt(Vad jag har hört på någon dokumentär), vill gärna prova och försöka få en LD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Randomizer Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Hejsan, har en liten fråga, har ni några tips på hur jag kan sova lättare? Då man bara kommer ihåg sina drömmar om man sover lätt(Vad jag har hört på någon dokumentär), vill gärna prova och försöka få en LD.Hur mycket väger du? Ju mer du väger, desto längre ner sjunker du i madrassen vilket som gör att du sover tyngre. Därför är det viktigt att du bantar ifall du är överviktig. Ont: Jag har faktiskt en drömjournal, kommer även ihåg drömmar mycket lättare.Sedan ett knep jag har, är att tänka på en massa olika random grejer när jag vaknar, ifall jag då tänker på något jag drömt om kommer jag på den drömmen B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Hur mycket väger du? Ju mer du väger, desto längre ner sjunker du i madrassen vilket som gör att du sover tyngre. Därför är det viktigt att du bantar ifall du är överviktig. Ont: Jag har faktiskt en drömjournal, kommer även ihåg drömmar mycket lättare.Sedan ett knep jag har, är att tänka på en massa olika random grejer när jag vaknar, ifall jag då tänker på något jag drömt om kommer jag på den drömmen B)Jag har nog några kilo över det normala, men jätte överviktig är jag inte.Men tack för tipset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Att sova lätt är snarare hur djup sömn man är i och har inget att göra med ens vikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2012 Hejsan, har en liten fråga, har ni några tips på hur jag kan sova lättare? Då man bara kommer ihåg sina drömmar om man sover lätt(Vad jag har hört på någon dokumentär), vill gärna prova och försöka få en LD.När du sover så pendlar du hela tiden mellan det som kallas REM-sömn (ytlig sömn med drömmar) och djupsömn (då man är näst intill medvetslös). Detta är helt normalt och det är väldigt svårt att ändra det. Det går med vissa sömntekniker och mycket träning att eliminera sin djupsömn och bara drömma REM-drömmar men då sover man 20 minuter åt gången jämnt utspritt 6 gånger per dag. Det är extremt svårt att komma in i en sådan rytm, det är dessutom väldigt farligt att plötsligt falla ur den också och det är tveksamt på hur hälsosamt det är i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 23 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2012 När du sover så pendlar du hela tiden mellan det som kallas REM-sömn (ytlig sömn med drömmar) och djupsömn (då man är näst intill medvetslös). Detta är helt normalt och det är väldigt svårt att ändra det. Det går med vissa sömntekniker och mycket träning att eliminera sin djupsömn och bara drömma REM-drömmar men då sover man 20 minuter åt gången jämnt utspritt 6 gånger per dag. Det är extremt svårt att komma in i en sådan rytm, det är dessutom väldigt farligt att plötsligt falla ur den också och det är tveksamt på hur hälsosamt det är i längden.Okej, då finns det alltså inget jag kan göra egentligen :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2012 Okej, då finns det alltså inget jag kan göra egentligen :/Jo jag tror det. Men kommer inte på vad. Att sova länge gör till exempel att de sista timmarna som man egentligen inte behöver bli lätt sömn. Prova att somna om när du vaknar en helg. Om du inte kan somna om efter >8 timmar sömn så sätt väckarklockan att ringa efter 6 timmar och somna om när den ringer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 (redigerat) Nu har jag fått två LD's på två veckor. Första var väldigt kort, jag kom in, insåg att jag drömde, vaknade. Andra fick jag inatt och jag började gnugga händerna i drömmen direkt för att inte förlora lucidityn. Jag lyckades flyga! Jag kommer dock inte ihåg mer än så, måste jobba på mitt dream recall bättre. Jag gjorde någonting efter flygningen också men jag kommer inte ihåg var det var och sen vaknade jag. Förresten; Är det någon som kör med WILD-metoden? Det funkar inte alls för mig, jag provar en halvtimme varannan dag innan jag lägger mig men det slutar alltid men att jag får somna vanligt ändå. Redigerat 24 Juli 2012 av Guggo37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 Tycker detta fenomenet är rätt så intressant. Har råkat ut för det några gånger, olika drömmar där jag insett att det är en dröm och sedan kunnat agera i drömmen. Har dock inte tränat något speciellt på detta, och de gångerna det har hänt har jag tyvärr vaknat strax efteråt. Men det är helt klart intressant. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 Tycker detta fenomenet är rätt så intressant. Har råkat ut för det några gånger, olika drömmar där jag insett att det är en dröm och sedan kunnat agera i drömmen. Har dock inte tränat något speciellt på detta, och de gångerna det har hänt har jag tyvärr vaknat strax efteråt. Men det är helt klart intressant. :)Nästa gång det händer, se till att börja gnugga händera i drömmen. Det funkar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 24 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2012 Får testa. De gångerna det har hänt har det varit mer "shit, jag drömmer och vet om det!" och sedan vaknar man strax efter. Men får försöka komma ihåg tricket. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.