Hoppa till innehåll

Alkohoool !


purjo
 Dela

Rekommendera inlägg

Skall även påpekas att en del alkoholhaltiga drycker (främst vin) kan kraftigt förhöja smakerna av maten och till och med ta fram nya smaker. Gött kött kan alltså vara ännu göttigare med vin till.

 

Allt cola gör att få gött kött och smaka socker!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Har du aldrig varit full förstår du aldrig kännslan.

Det är bara idiotiskt att dricka tills man blir full. Att bli lite buzzed är väl förståeligt.

 

Skall även påpekas att en del alkoholhaltiga drycker (främst vin) kan kraftigt förhöja smakerna av maten och till och med ta fram nya smaker. Gött kött kan alltså vara ännu göttigare med vin till.

 

Allt cola gör att få gött kött och smaka socker!

Det kan jag nog hålla med om, tyvärr så har jag aldrig testat så jag kan inte säga något om det och jag känner absolut ingen (IRL då) som dricker vin på det sättet. Skulle nog bli för mycket vinäger hemma hos mig om jag skulle testa att köpa hem vin. :P

 

Att marinera med cola är trevligt faktiskt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara idiotiskt att dricka tills man blir full. Att bli lite buzzed är väl förståeligt.

Det kan jag nog hålla med om, tyvärr så har jag aldrig testat så jag kan inte säga något om det och jag känner absolut ingen (IRL då) som dricker vin på det sättet. Skulle nog bli för mycket vinäger hemma hos mig om jag skulle testa att köpa hem vin. :P

 

Att marinera med cola är trevligt faktiskt. ;)

Ladda hem vin-appen! Finns skitbra viner för runt 80 spänn som är skitgoda, jag är dock ingen vindrickare, just sayin! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en vän, han heter Oskar(not). Han är en bra vän på nästan alla sätt, givmild, snäll, rolig och allt det där. Men han har en defekt som gör det svårt att ha honom som vän. Han dricker nämligen inte. Ni kanske skulle tycka det är lustigt och säga att man kan vara vänner för det, kanske tycker att det är löjligt att man ens bryr sig om något sånt.

 

Men det finns dom gångerna som han har varit med och "festat" med oss. Då har Oskar mest suttit och tittat på och inte sagt ett enda ord medan vi andra dricker av vår öl och har det trevligt. Vi är mest glada och han ser helt sorgsen ut.

Hans syn på att ha kul är fortfarande, även fast han är vuxen, att se på tv, spela gitarr och äta godis.

Visst kan det vara trevligt som en omväxling för en som mig, men för honom så verkar det inte finnas något roligare.

 

Den dagen då han har förstått att alkohol kan vara kul och trevligt, så kommer jag och han antagligen bli ännu bättre polare. Han har liksom fastnat i barnstadiet. :gitarr:

 

 

 

Draghon: Du kan ju köpa en en flaska vitt vin som heter Blue nun. Det är ett vin som slinker ner väldigt lätt och har en okej smak. Jag tycker nästan att man bör lära sig dricka vin när man är vuxen. Som barn får man ju lära sig att äta grönsaker och när man blir vuxen ska man dricka vin. Så är det bara.

 

 

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryc...sheader=Default

Se där ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en vän, han heter Oskar(not). Han är en bra vän på nästan alla sätt, givmild, snäll, rolig och allt det där. Men han har en defekt som gör det svårt att ha honom som vän. Han dricker nämligen inte. Ni kanske skulle tycka det är lustigt och säga att man kan vara vänner för det, kanske tycker att det är löjligt att man ens bryr sig om något sånt.

 

Men det finns dom gångerna som han har varit med och "festat" med oss. Då har Oskar mest suttit och tittat på och inte sagt ett enda ord medan vi andra dricker av vår öl och har det trevligt. Vi är mest glada och han ser helt sorgsen ut.

Hans syn på att ha kul är fortfarande, även fast han är vuxen, att se på tv, spela gitarr och äta godis.

Visst kan det vara trevligt som en omväxling för en som mig, men för honom så verkar det inte finnas något roligare.

 

Den dagen då han har förstått att alkohol kan vara kul och trevligt, så kommer jag och han antagligen bli ännu bättre polare. Han har liksom fastnat i barnstadiet. :gitarr:

Draghon: Du kan ju köpa en en flaska vitt vin som heter Blue nun. Det är ett vin som slinker ner väldigt lätt och har en okej smak. Jag tycker nästan att man bör lära sig dricka vin när man är vuxen. Som barn får man ju lära sig att äta grönsaker och när man blir vuxen ska man dricka vin. Så är det bara.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryc...sheader=Default

Se där ja :)

Jag är anti-social och hatar att umgås med folk ändå, så nejtack. Ingen alkohol. Finns ingen anledning att dricka alkohol, tillskillnad från grönsaker som innehåller viktiga vitaminer och mineraler.

 

Har dessutom vart ute med killen i Sthlm en natt och var på ett bar barer och pimplade cola med en schysst internetpolare till mig. Han tyckte vi var mer galna än de flesta som är fulla. Så man måste inte bli full för att vara rolig.

 

Det är bara du som har en tråkig bekant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"It’s been well documented that moderate amounts of alcohol can raise your good cholesterol (HDL-cholesterol) and thin your blood. This is thought to be one of the primary cardiovascular benefits from wine (red and white), as well as hard liquor and beer."
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"It’s been well documented that moderate amounts of alcohol can raise your good cholesterol (HDL-cholesterol) and thin your blood. This is thought to be one of the primary cardiovascular benefits from wine (red and white), as well as hard liquor and beer."

Tyvärr så dricker inte de flesta i tråden måttligt. ;)

 

Men jag kan faktiskt ta ett glas cider till maten någongång i månaden. Ibland känner jag för att lyxa till det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så dricker inte de flesta i tråden måttligt. ;)

 

Nej, men nu var det väl måttligt drickande vi pratade om?

 

Men jag kan faktiskt ta ett glas cider till maten någongång i månaden. Ibland känner jag för att lyxa till det.

Alkoholfritt? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men nu var det väl måttligt drickande vi pratade om?

Alkoholfritt? :P

Allt kan vara bra i måttliga mänger. :P Folk förstår bara inte vad måttligt är.

 

Om det är alkoholfritt får det inte kallas cider längre. :P "Ciderkaraktär". Det smakar ju bara som läskeblask.

Dricker 0,3-0,5%-ig faktiskt. Mer än så smakar förjävligt. 0,5% är nästan för mycket, måste vara en god cider för att komma upp där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol. Det är som att dricka Herrljunga Cider. Det är som vanlig läsk.

 

Nä. Ska man ta och dricka cider med alkohol i kan man välja rekorderlig cider som har 7.0%

Jag dricker sällan cider men deras jordgubbscider har en ganska god smak faktiskt. Luktar jordgubb gör den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar inte 0,3-0,5 i princip räknas som alkoholfritt? Dvs, att det får säljas till alla, oavsett ålder och utan alkoholtillstånd?

Stör mig på att det heter "alkoholfritt". Man kan ju bli full på det ändå. Farsan blir ju full på EN vanlig folköl, tänker inte försöka mig på mer.

 

Lol. Det är som att dricka Herrljunga Cider. Det är som vanlig läsk.

 

Nä. Ska man ta och dricka cider med alkohol i kan man välja rekorderlig cider som har 7.0%

Jag dricker sällan cider men deras jordgubbscider har en ganska god smak faktiskt. Luktar jordgubb gör den också.

Skrev ju att det smakar skit vid 0,5%.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...