Hoppa till innehåll

Alkohoool !


purjo
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är egentligen bara wiskey, sockerlag och citronjuice i whisky sour, sen äggvita för att få skummet. Jag testade göra en hemma en gång men tyckte det blev lite sådär. Väldigt speciell smak men lite för konstig för mig.

 

Jag älskar för övrigt whisky men håller med om:

 

Av dom få gångerna som jag har vaknat upp med huvudvärk som baksmälla, så har jag druckit JD. Fyfan, det är rena giftet ju, he he.

 

Även om jag bara dricker måttligt av whisky blir jag så jävla tung i huvudet dagen efter. Känns verkligen inte alls nyttigt.

 

 

Men det finns dom gångerna som han har varit med och "festat" med oss. Då har Oskar mest suttit och tittat på och inte sagt ett enda ord medan vi andra dricker av vår öl och har det trevligt. Vi är mest glada och han ser helt sorgsen ut.

Hans syn på att ha kul är fortfarande, även fast han är vuxen, att se på tv, spela gitarr och äta godis.

Visst kan det vara trevligt som en omväxling för en som mig, men för honom så verkar det inte finnas något roligare.

 

Den dagen då han har förstått att alkohol kan vara kul och trevligt, så kommer jag och han antagligen bli ännu bättre polare. Han har liksom fastnat i barnstadiet. :gitarr:

Jag håller med Draghon om att din kompis verkar väldigt tråkig. Jag har flera kompisar, inklusive jag själv som är nykter på fester ibland, som kan umgås, skratta och ha kul även om alla andra dricker.

 

 

Det ÖVERLÄGSET godaste jag har druckit i alkoholväg var en piña colada som jag drack i barcelona på färsk ananas och cocosmjölk. Krämig konsistens, iskall och underbart god. Drinkar gjorda på färsk söt frukt med alkohol som smakförstärkare kan vara alldeles fantastiska när de är lyckade.

 

Annars gillar jag diverse likörer, sött gott vin, whiskey och till viss del god starköl (inte norrlands guld, carlsberg...). Jag är ganska känslig och tycker inte om att bli full så smaklösa saker som vodka eller massproducerad tråkig cider/öl går bort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det är egentligen bara wiskey, sockerlag och citronjuice i whisky sour, sen äggvita för att få skummet. Jag testade göra en hemma en gång men tyckte det blev lite sådär. Väldigt speciell smak men lite för konstig för mig.

Blanda ut sådär..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe :)

 

Ska Köpa en stor flaska Absolut Vodka imorgon som jag ska ha och senare till kvällen. En polare som är i samma ålder som mig har typ aldrig druckit sprit i hela sitt liv, så jag ska väl försöka introducera honom för det hade jag tänkt, he he.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur mycket brukar ni dricka? Låter som att vissa här dricker ganska mycket. :P

 

För mig hamnar en ideal kväll på kanske 12-15 cl sprit eller 3-5 starköl/glas vin, beroende på hur mycket jag dansar och så. Mer dans gör det ok att vara onykter, om jag sitter ner blir jag bara dåsig.

 

Såklart kan jag få i mig för mycket ibland men efter mer än 20 cl sprit är jag väldigt bedövad och mår inte bra. Jag har förstås aldrig varit den som däckar eller spyr heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan dricka rätt mycket innan jag väl ligger helt däckad. Det kan jag lova. Kan dricka mer än mina polare, men tål inte lika bra. Blir väl "lagom" full efter ca 7-8 50cl starköl 5.2%.

 

På förfester brukar jag ta med mig 6 st 50 cl starköl och en eller två smirnoff ice. Det blev en del fyllor som spårade ur i somras, men nu har jag börjat dricka lagom och är knappt bakull dagen efter. Tål kanske mer nu. vetefan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På förfester brukar jag ta med mig 6 st 50 cl starköl och en eller två smirnoff ice. Det blev en del fyllor som spårade ur i somras, men nu har jag börjat dricka lagom och är knappt bakull dagen efter. Tål kanske mer nu. vetefan

Oj, efter så mycket skulle jag vara aspackad, även om jag spred ut det över hela kvällen. Har inte ens druckit så mycket, tror jag skulle däckat...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på min första fylla var jag ganska borta redan efter 6 starköl och gick lös på farsans spritskåp.

Men man lär sig efter sina misstag allt efersom.

 

Förr drack jag bara för att bli packad.

Nu vill jag minnas allt som har hänt och kunna ha en riktig uppfattning om saker och ting som händer när jag är ute.

Det är inte kul att hamna i fyllecell, åka med polisen hem, springa runt i stan och slå på saker och så vidare.

 

 

Fast lol. Den gången jag träffade Purjo så var jag faktiskt rätt dragen. Det var trevligt :)

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hur mycket brukar ni dricka? Låter som att vissa här dricker ganska mycket. :P

 

För mig hamnar en ideal kväll på kanske 12-15 cl sprit eller 3-5 starköl/glas vin, beroende på hur mycket jag dansar och så. Mer dans gör det ok att vara onykter, om jag sitter ner blir jag bara dåsig.

 

Såklart kan jag få i mig för mycket ibland men efter mer än 20 cl sprit är jag väldigt bedövad och mår inte bra. Jag har förstås aldrig varit den som däckar eller spyr heller...

Hmm.. Bra fråga, brukar väl stanna på en cirkus 8 öl på förfesten och sen ta det lite lungt när man är ute, kanske 2-3 öl och någon shot typ.. Var mer förr, men har lungnat ner mif för att jag tycker det är kul att komma ihåg kvällen innan :)

 

på min första fylla var jag ganska borta redan efter 6 starköl och gick lös på farsans spritskåp.

Men man lär sig efter sina misstag allt efersom.

 

Förr drack jag bara för att bli packad.

Nu vill jag minnas allt som har hänt och kunna ha en riktig uppfattning om saker och ting som händer när jag är ute.

Det är inte kul att hamna i fyllecell, åka med polisen hem, springa runt i stan och slå på saker och så vidare.

Fast lol. Den gången jag träffade Purjo så var jag faktiskt rätt dragen. Det var trevligt :)

Det var trevlig att träffa dig ja, men du har fruuktansvärt dålig tajming.. Redigerat av purjo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall på en inflyttningsfest imorgon. Har tagit inhandlat sex stycken öl. Två halvliters och fyra 33 cl. Tror det kommer bli rätt lagom!

 

För övrigt kan jag rekommendera Gösser. Österrikisk öl som är både god och billig! Den kostar typ 12 kronor för en flaska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...