Dave37 Skrivet 14 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2012 Men WASD, hur nära stod du ankorna under den filmen?Han står nära alla sina ankor vad jag vet. ;| :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Ljudet och filmningen påminde mig starkt om Crookboyy a.k.a pappachristos Vet inte om det är positivt eller negativt o.o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Ljudet och filmningen påminde mig starkt om Crookboyy a.k.a pappachristosVet inte om det är positivt eller negativt o.oHan är jag fan av, så det får bli positivt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Det där är ÄNDER. Inga ankor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Jag brukar kalla allt för ankor. På engelska heter båda duck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 I svenskan har vi dock två begrepp för att skilja på de vilda änderna och de domesticerade ankorna. Benämningen ankor är således en felaktig kategorisering och får dig att tappa trovärdighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Låter coolare att säga att man gillar ankor, änder låter så "töntigt". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Jag tänker inte bara passivt se på när vårt svenska språk misshandlas och våldtas av en språknihilistisk generation samlade under likgiltighetens bana. Korrekt och propert språkbruk är en samhällelig grundsten som eroderar under lingvistisk okunskap, och jag ämnar att bekämpa detta monster som äventyrar vårt samhälles överlevnad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 (redigerat) En and längst bort blir ledsen vid 0:41.. :( För vilket ändamål producerade du filmen? Redigerat 17 Maj 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 (redigerat) För vilket ändamål producerade du filmen?I första hand för att föra mänskligheten vidare och i andra hand som slutprojekt i estetisk verksamhet. Han vid 0:41 hade jag inte lagt märke till förut! Han måste ha skadat benet så skevt han gick :( Redigerat 17 Maj 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2012 Jag tänker inte bara passivt se på när vårt svenska språk misshandlas och våldtas av en språknihilistisk generation samlade under likgiltighetens bana. Korrekt och propert språkbruk är en samhällelig grundsten som eroderar under lingvistisk okunskap, och jag ämnar att bekämpa detta monster som äventyrar vårt samhälles överlevnad! På tal om att misshandla det svenska språket, är inte... vilda änderna och de domesticerade ankorna.... kaka på kaka? ;) Jag har haft den diskussionen med ankor och änder med WASD för länge sen, han tänker helt enkelt köra på ankor, det finns inte så mycket att göra åt saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2012 (redigerat) Jag har haft den diskussionen med ankor och änder med WASD för länge sen, han tänker helt enkelt köra på ankor, det finns inte så mycket att göra åt saken.Edit: Jag gjorde en massa forskning men får inte ihop det. Jag försöker jämföra kategorierna till höger på sidan för http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_duck (Anka) och http://en.wikipedia.org/wiki/Mallard Redigerat 24 Maj 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.