Laserturken Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 (redigerat) Jag är väldigt väldigt förvånad att detta har inte postats än. Sverige har vunnit eurovision 2012. Vi har inte vunnit sedan 1973, ABBA Waterloo eller var det Charlotte Perrelli 1999?. Iallafall, jag har inte varit intresserad i Eurovision tills att jag hörde Euphoria i melodifestivalen, och hörde att detta kunde bli något. Detta är något värt att firas, eller vad tycker ni? Redigerat 27 Maj 2012 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Vi vann 1999 senast, trots att vi enligt oss själva har varit "favorittippade" varje år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Detta är något värt att firas, eller vad tycker ni?Absolut inte, speciellt med tanke på att det är vi som kommer bli våldtagna med det här skräpet nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 27 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Hört att Sverige också ligger näst bäst på antal vinster på Eurovision, ser ut att vi kommer få mycket uppmärksamhet. Ska någon till Eurovision 2013 i Stockholm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 (redigerat) Hört att Sverige också ligger näst bäst på antal vinster på Eurovision, ser ut att vi kommer få mycket uppmärksamhet.Ska någon till Eurovision 2013 i Stockholm?Hörde något om att Globen är upptagen för hockeyVM, så att det kommer vara i Malmö, Göteborg eller Solna.EDIT: och nej, jag ska absolut inte dit. Redigerat 27 Maj 2012 av Juicelol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Hockey VM var väl här i år? Jag skulle det lagom trevligt om en liten mindre stad fick ha den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Visst är det kul att Sverige vann, men annars är jag inte så intresserad. Det är ju en stor tävling och Loreen är duktig, men annars är jag inte intresserad i massa tråkiga låtar. Men jag satt i alla fall uppe till halv ett och kollade när jag såg att Sverige började på mycket poäng. Jag såg dock inga andra låtar förutom repriserna av dem. Jag kollade på film istället :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Hockey VM var väl här i år? Jag skulle det lagom trevligt om en liten mindre stad fick ha den.Hockey VM gick i Sverige och Finland i år. Det kommer vad jag har förstått gå till likadant nästa år utom att finalen och medaljmatcherna spelas i Globen istället för i Hartwell Arena i Helsingborg. Eurovision hölls i Malmö 2000 när Pirelli hade vunnit 1999 så det är ingen omöjlighet. Antagligen Scandinavium eller Malmö. Tänker inte åka och kolla på skiten. I år kollade jag på omröstningen. Alltid kul när Sverige vinner även om det är nåt så förnedrande som Eurovision. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2012 Absolut inte, speciellt med tanke på att det är vi som kommer bli våldtagna med det här skräpet nästa år.Mycket väl formulerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 28 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2012 Hörde något om att Globen är upptagen för hockeyVM, så att det kommer vara i Malmö, Göteborg eller Solna.EDIT: och nej, jag ska absolut inte dit.Det kommer hållas i Swedbank Arena (Friends Arena) i Solna. Globen har ändå inte nog med platser för all publik :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2012 tack och lov att det inte är i GBG. Tänk att behöva stå ut med det spektaklet under flera dagar när tusentals turister ska strömma hit utöver de vanliga pappskallarna som turistar här årligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 28 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2012 tack och lov att det inte är i GBG. Tänk att behöva stå ut med det spektaklet under flera dagar när tusentals turister ska strömma hit utöver de vanliga pappskallarna som turistar här årligen.Själv tycker jag att det är roligt med turister, att vårt land får mer uppmärksamhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.