WASD Skrivet 28 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2012 (redigerat) Jag har startat en OpenTTD server om någon vill joina. Ladda ner senaste versionen 1.2.1 från http://www.openttd.org/ och välj multiplayer och anslut till wasd.nu. Om du aldrig spelat spelet så kommer du inte fatta något så kolla på http://wiki.openttd.org/Tutorial Servern ligger på min Raspberry Pi :) Edit: Servern nere nu. Säg om ni är intresserade på en nystart så försöker jag hitta en tid där så många som möjligt kan vara med. Redigerat 2 Juli 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Why not :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Hade du kunnat tänka dig att göra igång ett "nytt game" kl 18.00 idag så kan jag tänka mig att köra en runda. Inte testat på deras servrar än (med inställningar etc), men har sett att flera kör med goals på företagsvärde. Dvs att spelet pågår till att ett företag kommit upp i ett värde. Så kanske vore det skoj med försten till 50M € eller liknande.. vet inte vad som är riktigt rimligt.. men känns som man inte vill köra längre än 5-6h isf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Javisst jag kan starta ett nytt ikväll. Denna står igång redan än och gått fram 50 år över natten och det förstör spelet lite. Egentligen brukar jag pausa när jag inte är inne och spelar men jag lät denna stå på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Vad är det som är så¨fantastiskt med detta? Det är ju något asgammalt spel äldre än roller coaster tycoon? Det är lite i samma stil va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Från början fanns spelet "transport tycoon deluxe" av samma skapare som rollercoaster. OpenTTD är en modern klon av det som är open source, stödjer alla OS och har fortfarande utveckling igång. När man väl lär sig spelet och kommer in i det är det mycket underhållande på samma sätt som rollercoaster egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Ok så det är ett modernt spel, har ett svagt minne av att jag testade men jag tyckte det verkade skitgammalt och antog att det var det och min erfarenhet säger mig att då är det många saker som är klumpiga i spelet. Jag blir faktiskt lite sugen på att testa mer ordentligt, kanske inte idag, eller i så fall senare ikväll, annars får vi se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Jag tycker det är väldigt bra gjort. Jag ser ingen direkt relation mellan "klumpighet" och hur gammalt ett spel är dessutom om du menar hur välgjorda kontrollerna är. I början tyckte jag en del saker var omständliga men man lär sig sedan bättre sätt att utföra dem på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Drog ner det och testade men var inget för mig, Spelet känns så B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Man måste ge det ett seriöst försök som sagt. Man fattar ingenting i början. Det är mycket välgjort på samma sätt som rollercoaster om ni spelat det. Och till slut fastnar man i ett spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Man måste ge det ett seriöst försök som sagt. Man fattar ingenting i början. Det är mycket välgjort på samma sätt som rollercoaster om ni spelat det. Och till slut fastnar man i ett spel.Kanske ska testa det igen lite senare då :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 29 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2012 Rollercoaster Tycoon 1 och 2 är lätt två av mina favoritspel någonsin, men jag har aldrig riktigt förstått Transport Tycoon/OpenTTD, såg när Yogscast spelade det men... Kanske borde ge det en till chans någon gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.