Hoppa till innehåll

Openttd Server Igång


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Rollercoaster Tycoon 1 och 2 är lätt två av mina favoritspel någonsin, men jag har aldrig riktigt förstått Transport Tycoon/OpenTTD, såg när Yogscast spelade det men... Kanske borde ge det en till chans någon gång?

Ja för tredje gången så är det ingen som fattar något det första gångerna utan man måste läsa tutorials :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

känner mig jävligt nöjd nu asså! fick igång mitt lilla system med tåg och det funkar asså jag började spela inatt så det är därför jag e stolt, men hur får jag tågen att sluta få motorstopp?

Härligt :) De får motorstopp oftare när de blir äldre. Man kan byta ut dem men de ska ha en viss livslängd och innan dess brukar jag bara låta dem få motorstopp. På flygplan står det "reliability" när man köper dem och jag tror tåg också har det och jag kan tänka mig att det innebär hur ofta de får motorstop. Det värdet ska alltså vara en hög procent för mindre motorstopp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gissa att "reliability" är ett mått på stor procent av tiden som de fungerar som de ska. 80% reliability borde alltså i så fall betyda att saken står still 20% av tiden. Finns sådana mått i de flesta andra Tycoon-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt :) De får motorstopp oftare när de blir äldre. Man kan byta ut dem men de ska ha en viss livslängd och innan dess brukar jag bara låta dem få motorstopp. På flygplan står det "reliability" när man köper dem och jag tror tåg också har det och jag kan tänka mig att det innebär hur ofta de får motorstop. Det värdet ska alltså vara en hög procent för mindre motorstopp.

aha, ok. Riktigt kul spel asså!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Normalt sett så brukar jag ha svårt för spel och saker som man måste läsa på jättemycket om innan man spelar det.

Men du spelar Yogbox/Technic pack i Minecraft? ;)

 

---------------

 

WASD du får göra någon superbra och snabb tutorial. :D "WASD's 101 to OpenTTD"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjukt beroendeframkallande spel. Dock har jag varit med om en "bug", vet inte om någon vet varför det blev så. Iaf, Jag hade tågräls mellan en kolgruva och ett Powerplant, men när tåget körde ut får depån, så körde tåget en liten bit åt fel håll, sen körde det tillbaka in i depån, och så stog det att tåget var vilse.

Jag hade satt ut var den skulle köra, så det var inte problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har antagligen elektriska tåg, men en bit väg som inte är elektrisk. Eller trafikljus som blockar. Jag har själv råkat ut för detta och trott det är bug men det var bara min egen dumhet. Spelet är mycket välgjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...