Hoppa till innehåll

Ps3 Vs Gamingdator?


dolan
 Dela

PS3 vs gamingdator  

26 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Ge ett svar och motivera gärna. Jag personligen tycker PS3, dels för alla bra spel som finns och dels för man slipper punga ut ofantliga mängder pengar för någon som kanske eventuellt behövs uppgraderas om något år, och sen du slipper bekymmer med småpill.

 

Visst, grafiken är väl inte lika som på PC, men det skiter jag i då jag istället bryr mig om spelutbudet. Man hittar inte kvalitetsspel som Gran Turismo 5, Soul Calibur 5 eller Tekken 6 till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gamingdator tycker jag. Du har tillgång till mycket mer än bara spel, bla fuska.se ;). Skämt åsido, det finns verkligen många för och nackdelar med PC eller PS3 och allt kommer bara gå över till ett fanboykrig så gör vad som känns rätt.

Redigerat av Guggo37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamingdator tycker jag. Du har tillgång till mycket mer än bara spel, bla fuska.se ;). Skämt åsido, det finns verkligen många för och nackdelar med PC eller PS3 och allt kommer bara gå över till ett fanboykrig så gör vad som känns rätt.

För mig känns det rätt med PS3, fet jävla 3D-tv plus en surfplatta. Allt det tillsammans är ungefär vad ett high-end PC-gaming-kit kostar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel gör sig helt klart bäst på dator. Visst, vill man spela bara för att koppla av så är konsol annan än dator värt, men vill man spela för att det är najs och man gillar utmaningen och spelet i sig så är dator oftast bäst. FPS ska alltid spelas på dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men vill man spela för att det är najs och man gillar utmaningen och spelet i sig så är dator oftast bäst.

 

Så man spelar inte på en konsoll för att det är nice och man gillar utmaningen? Hur tänkte du när du skrev det där? Du säger alltså indirekt att konsoller är för slöspelande av ett tråkigt spel på lättast möjliga svårighetsgrad?

 

FPS ska alltid spelas på dator.

Det där skulle jag vilja säga är högst subjektivt. Det finns folk som klarar sig fint med en handkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad man letar efter. Om man letar efter något man kan surfa med, göra skolarbete med och spela spel är nog PC det rätta valet. Men om man letar efter något som är till för spel är nog Playstation 3 det rätta valet. Finns väldigt många bra spel till Playstation 3, som kommer sysselsätta en i flera timmar. Sedan får man också med sig en blu ray som ger en möjlighet att se film i bra kvalité.

 

Det är upp till var och en, vissa föredrar PC och andra föredrar PS3.

 

Vill du spela spel på uråldrad hårdvara som begränsar allt till 30 fps? Eller vill du kunna spela på ny hårdvara som inte begränsar något, och som även går att byta ut?

Vad jag vet så har de flesta spel på PS3 60 frames per second. Självklart är inte Playstation 3 hårdvaran inte direkt ny. Men då det gäller spel finns det massor och det kommer flera fortfarande som verkar vara minst lika bra. Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad man letar efter. Om man letar efter något man kan surfa med, göra skolarbete med och spela spel är nog PC det rätta valet. Men om man letar efter något som är till för spel är nog Playstation 3 det rätta valet. Finns väldigt många bra spel till Playstation 3, som kommer sysselsätta en i flera timmar. Sedan får man också med sig en blu ray som ger en möjlighet att se film i bra kvalité.

 

Det är upp till var och en, vissa föredrar PC och andra föredrar PS3.

Vad jag vet så har de flesta spel på PS3 60 frames per second. Självklart är inte Playstation 3 hårdvaran inte direkt ny. Men då det gäller spel finns det massor och det kommer flera fortfarande som verkar vara minst lika bra.

Nej hårdvaran begränsar spelen till att spelas i 30 fps, sen finns det såkalrt undantag. Men dom flesta spel spelas i 30 fps. T.ex spelas dom flesta fps och rpg spel som släpss till ps3 i 30fps. Redigerat av Rawr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inte om hur mycket bättre PC är för spel, och vad dess fördelar är. Jag tänker främst på spelutbudet. Till PC finns samma gamla tråkiga spel med samma stuk. FPS, RPG osv, osv, men du hittar inga bra fighting-spel eller racing-spel.

 

Sen har jag inte PS3an från 2005, jag har slim-varianten som är lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...