Hoppa till innehåll

Hur Överlever Man Skolan?


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Du är min bästa kompis! Jag har 2! Man kan ha mer en en, men det är mest vanligt att man har högst tre men du är min bästa kompis, jag tog bara ett exempel eftersom du inte var från USA, men bara så du vet du är det snällaste personen jag vet! Du är seriös och inte sviker en! Min andra bästa kompis från USA har jag gett kanske 50 chanser för att han är en kille ibland vill han vara själv och är olika varenda dag typ! Men du har aldrig svikit mig och kommer troligen inte göra det heller!

Ne, man kan bara ha EN bästa vän, annars är hen ju inte bäst
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja du har helt rätt. När det kommer till en anställning på Mcdonalds eller en städfirma dvs. När det kommer till arbeten som omfattar datateknik (som TS är inne på) så krävs det ett formellt bevis på din kompetens. Som du såklart får från gymnasie/högskola osv.

Bullshit, Det beror som sagt på vilka kontakter man har, Känner han folk inom svetsning och montering kan han få jobb där, Även ställningsbyggen osv.. Jo det förstår jag med, Men var inte det jag menade, Och det ser du om du kollar igenom guggos inlägg så förstår du vad jag menar.

 

 

Guggo

 

"Ja, men det är inte att rekommendera. Du kommer inte få några jobb du vill ha, och garanterat inte något inom data."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag överlever skolan genom att jag tycker det verkar för jävla tråkigt att arbeta. Ett arbete som oavsett utbildning är nästan likadant dag in och dag ut i många många decennier. Jag uppskattar skolan i helhet för man får lära sig nya saker, känna hur man gör framsteg, utvecklas och man får hänga med kompisar och allmänt schysst folk.

 

Och faktum är att du från femmans start bara har ca 1530 dagar innan du gått ut gymnasiet. Du måste räkna med att du har ca 8 veckors sommarlov, 3 veckors vinterlov, höstlov, sportlov, påsklov och ingen skola på lördag och söndagar. Sen kommer du ha fler dagar med småsaker och studiedagar och dagar då du är sjuk, så det är typ 1500-1510. Sen på universitetet vet jag inte riktigt hur många dagar det blir men en 5-årig utbildning är ju ca 200 veckor eller 1000 dagar. Och jag tror inte du går en femårig utbildning om du ska bli det där du sa, utan bara en treårig.

 

EDIT: Och btw, jag är långt från att gå färdigt skolan. :D Jag har 4 år kvar och sen hoppas jag kunna doktorera vilket i princip är skola med lön, och det kan ta ytterligare 5 år eller nått innan man är färdig med det. :D

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...