Dave37 Skrivet 13 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2012 (redigerat) Jag letar efter musik/låtar som har gjorts populära på/av internet. Exempel på låtar jag syftar på är: * Låtar som en gång inte gjordes med internet i tanke men som har blivit mycket populära igen tack vare det. (t.ex. rick roll) * Låtar som har skapats "för" internet i memes och liknande. (t.ex. amazing horse/chocolate rain) * Låtar som har blivit populära för att de har varit med i memes (t.ex. numa-numa guy) * Musik som är typiskt "internet-kultur-aktigt" (t.ex. Masterchef Synthesia) Jag letar inte efter låtar som inte uppfyller ovanstående men som handlar om internet eller spel eller liknande. T.ex. är "Dan Bull - Sopa Cabaña" en sådan typ av låt jag inte letar efter. Jag vill att ni åtminstone länkar till låten eller en bit av den och inte bara name-droppar. EDIT: Jag håller lite löst på definitionen av "meme" då memes brukar vara image macros. Man kan uttrycka sig som att jag letar efter musik som har blivit så populär tack vare (nästan helt uteslutande) internet att de har blivit lika populära/välkända och återanvända som memes. EDIT: Är ni osäkera så posta ändå, bättre än att låta bli. Redigerat 13 Augusti 2012 av Dave37 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2012 (redigerat) En sån här lista skulle vara kul att ha. Jag föreslår att alla håller sig till ett inlägg som de uppdaterar för att göra tråden så lätt som möjligt att navigera. Och undvik att bädda in youtube-videon utan länka istället med ett namn. Samwell - "What What (In the Butt)" - Erasure - Always (Genom robot unicorn attack) Takeo Ischi - New Bibi Hendl (Chicken Yodeling) - Redigerat 13 Augusti 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 13 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2012 http://www.collegehumor.com/video/3980096/...t-the-flame-war Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2012 Lol WASD @ Takeo Ischi - New Bibi Hendl, har aldrig sett den förut men den var fan kunglig. XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 13 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2012 Man känner fan igen alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 17 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2012 * Låtar som har skapats "för" internet i memes och liknande. (t.ex. amazing horse/chocolate rain) * Låtar som har blivit populära för att de har varit med i memes (t.ex. numa-numa guy) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 Hittade en ny låt: 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Redigerat 1 September 2013 av Musten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesper93 Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 http://m.youtube.com/watch?v=Tg4u7ko333U Detta är en populär låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 1 September 2013 Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 (redigerat) Redigerat 1 September 2013 av Gudas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.