Hoppa till innehåll

Skolk Pga Mobbning


Legenda
 Dela

Rekommendera inlägg

Spelnörd, 20 år, jag är tillfällig fuska-medlem i just denna stunden när jag inte ägnar mig åt spelande, postar endast denna tråd och ingenting annat, hoppas dock att tråden blir läst och tagen på allvar när jag skriver detta om skolan:

 

Skolka aldrig, även om du blir mobbad under lektionstid.

Varför låta mobbarna få dig att skolka? Varför låta mobbarna försämra din framtid? Och, det viktigaste av allt att fundera över: Varför låta mobbarna mobba dig? Det kan vara svårt och näst intill omöjligt att lösa mobbning, men om man är snäll själv, om man ler mot någon, säger hej till någon, eller om man helt enkelt förlåter någon, så kan man komma mycket längre i livet än om man skolkar för att slippa ta ställning till det jobbiga. Ibland skolkar man ändå och inser inte förrens flera år efteråt att det inte var till någon nytta, men alla jobbiga tider har ett slut, liksom alla årskurser och skolor.

 

När man kan känna att man förlåter sina mobbare, så blir allting så mycket enklare.

 

Tänk på det! Vad vill man minnas i framtiden, att man skolkat för att slippa mobbare som man hatade och fortfarande hatar, eller att man gjort sitt bästa genom att förlåta mobbarna och känna att de är ens medmänniskor som man känner medmänsklighet till, precis som till alla andra människor?

 

Det jag menar med tråden är att livet och skolan blir enklare om man uppskattar varandra och vågar förlåta varandra och be om förlåtelse. Så är det! Du kommer träffa dina mobbare på stan när ni är vuxna, och då hör du dig själv uttala ordet hej, vare sig du får ett hej tillbaka eller inte. Känslan du får av att säga hej till en mobbare och av att förlåta, är det bästa som finns. Tänk dig alla hatkänslor fast motsatta: att du istället känner medmänsklighet och förlåtelse.

 

Hejsvejs!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

Finns inget som skriker respekt så mycket som ett vapen. Det kan till och med få den tuffaste och kaxigaste ungen att lägga sig på marken framför och och känna på det mjuka gräset. (Att han vrider och vänder sig i plågor efter ett skott i vardera knäskål kanske man inte behöver nämna)

Redigerat av dolan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är ni för störda människor? Majoriteten av inläggen: :blink: .

 

Klart man inte ska skolka, byt klass eller skola om du blir mobbad, sök dig till folk som behandlar dig bra och ta så lite skit som möjligt (lite skit får alla ibland). Sluta aldrig satsa på din framtid helt enkelt.

 

Från en 18-årig läkarstudent som också haft det jobbigt socialt stundtals men som alltid låtit min framtid komma före. :)

 

Och snälla allihop, spela inte för mycket dator, det är sådant extremt slöseri med tid och kommer inte hjälpa er självbild. Läs en bok eller hitta en sport eller nåt istället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och snälla allihop, spela inte för mycket dator, det är sådant extremt slöseri med tid och kommer inte hjälpa er självbild. Läs en bok eller hitta en sport eller nåt istället. ;)

Är det inte därför man spelar dator? För att döda tid? Man har ungefär 6 timmars ledighet efter skolan, vem orkar läsa bok och sporta i 6 timmar. <_< omg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...