Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden

Lynott

Rekommendera inlägg

Vad hände med folks inlägg? Bara jag som spelar nu eller? Jag har byggt ett Farmhouse för jag tänkte äntligen börja odla lite grödor. Designen är kraftigt inspirerad från Sjin's farmhouse i hans lets build a village-serie.

Men huset är inte inrett än då så det lär bli nästa projekt. Och så dra en väg fram till huset givetvis.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet hur man får vattnet ur pipes och ner på marken igen?

Gör en swimming-pool, och när jag försöker transportera vattnet dit åker det aldrig ut från pipsen...

Du behöver någon grejj från Redpower, det går inte att göra med Buildcraft pipes, du måste använda RedPower tubes. Läs lite på Wikisar och lär dig vilka moddar som bidrar med vad och vad de heter. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver någon grejj från Redpower, det går inte att göra med Buildcraft pipes, du måste använda RedPower tubes. Läs lite på Wikisar och lär dig vilka moddar som bidrar med vad och vad de heter.

Hittade tack vare att du sa att det var en RedPower-mod.

Man behöver en pump (från redpower), fluid pipes och sedan en Grate, för att förflytta flytande block (olja, vatten, lava)

Dock verkar det inte finnas några tanks som jag kan förvara allt jag samlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

post-59991-1349537638_thumb.png

Sådär, då var mitt lagerhus nästan färdigt. (Det till höger om poolen)

Ska bara flytta allt från från huset bakom.

Det huset till vänster om poolen är, som ni kanske ser, mitt sol-panels hus, och just nu, maskinrummet.

Det stora marble/basalt huset är där jag ska bo.

Ska sedan fixa till källaren som jag har grävt ut under marken till ett maskinrum, och göra allt så automatiskt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är mitt redpower- hus, med solar panels på taket.

Inne är en blutricity- furnace. Inte mycket, men endå tillräckligt.

Industrialcraft-hus, med, som redpower-hus, fast med industrial solar panels.

Har extractor, MFE, Rotary Macerator och en Electric Furnace.

Lagerhuset, allt är dåligt sorterat, men det löser sig nog ;)

Jag ville posta bilder där man såg insidan, men fuska ville inte det...

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Godess harvest band gör så att saker runt omkring växer mycket fortare. den gör så att wildgrass växer och att jord kan bli grass utan andra grassblock runt omkring. Sugar canes och kaktus kan växa upp till 5 block höga och om man aktiverar ringen så skördar den även färdigväxta grödor automatiskt (så när som på träd). Om man har frön eller andra planterbara växter på sig och och klickar på lämplig mark så planterar dem ut alla dem i ett stort område (typ 8x8 eller nått). Om man har bone meal på sig så och klickar på grödor med ringen så applicerar man det till flera grödor samtidigt, funkar även på träd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...