Dave37 Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Jag tror inte det man du kan ju testa. Vet inte om det finns någon motsvarighet till tanks i railcraft heller. Annars rekommenderar jag att lagra det i glass bottles. Tror det är två stacks för en full coke oven. Det går åt 384 glass eller ja, 384 EMC, vilket inte alls är farligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Idag har jag byggt letat upp ett stronghold i Nether, samlat på mig blaze rods, ghast tears och Nether Wart för framtida potion-making. Jag har också byggt en modgrinder enligt TaviRiders intstruktioner: http://i.imgur.com/h95LC.pnghttp://i.imgur.com/Ci8S9.pnghttp://i.imgur.com/cFaHz.jpg Jag har också gjort en archangel smite och en destruction katalyst. Efter som det underlättade att ta sig till stongholdet som ligger ca 460 block bort och det är jobbigt att bygga i närheten av en blaze spawner. Har också fulladdat min Kleinstar Drei med 800k EMC. Skapar inte längre diamanter utan dark matter.Sexigt! Har du farmen för att få EMC av Blaze Rods eller för att få xp? Jag tror inte det man du kan ju testa. Vet inte om det finns någon motsvarighet till tanks i railcraft heller. Annars rekommenderar jag att lagra det i glass bottles. Tror det är två stacks för en full coke oven. Det går åt 384 glass eller ja, 384 EMC, vilket inte alls är farligt.Tanksen i railcraft tror jag är vanliga tanks som sitter i en railcart. Lyckad EMC-farm, där jag använder bone-meal samt mörker för att få seeds som jag låter åka i en condenser som gör mer bonemeal. När condensern är full, tar jag seedsen till en annan condenser som gör det jag vill ha, i detta fallet: Diamonds.Vad använder du för att plocka upp alla seeds/blommor etc.? Efter deployern utlöst allt så ligger det ju bara på marken? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Vad använder du för att plocka upp alla seeds/blommor etc.? Efter deployern utlöst allt så ligger det ju bara på marken?Jag har ett filter som suger upp allt som ligger "löst" som går in i pneumatic tube, som sedan delas upp i två delar.Den ena går till en condenser som gör bone meal.När bone meal- condensern är full åker allt till min riktiga condenser som just nu gör Diamonds. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 (redigerat) Sexigt! Har du farmen för att få EMC av Blaze Rods eller för att få xp?Tanksen i railcraft tror jag är vanliga tanks som sitter i en railcart.Vad använder du för att plocka upp alla seeds/blommor etc.? Efter deployern utlöst allt så ligger det ju bara på marken?XP först och främst, blaze rods är bara en bonus. Samlade nog på mig 6-7 stacks under tiden jag byggde grindern men jag körde dem alla i condensorn. Kan lätt få fler om jag behöver. Och ja EMC från blazerods är bara onödigt, får mer EMC/s av att stå still i Overworld än att döda blazes i Nether. Ok dagliga rapporten:Idag har jag fixat en blast furnace och börjat koka upp lite steel så att jag kan fixa high speed rails och annat roligt från min Netherportal till min Blaze spawner i Nether. Sen har jag lekt en del med Mystcraft och kollar på 10 olika världar, helt fantastiskt mod, i och med den har man tillgång till platser som man kan mina och förstöra för resurser precis hur som helst. Hitta en som var flatgrass bara, en som var öken/flattland med fantastika grottor liknande nether fast gjorda av sand, grass, sandstone, marble och liknande. I en av världarna fanns det enorma mängder svamp såväl som mushroom biome: Detta är nog min estetiska favorit av världarna jag besökte. Evig natt, evig storm, forest + mushroom biome och skylands med marble som grund: Hittade även en djungel single-biome värld som jag nog ska köra lite stripmine ala Avatar på senare. ;) Synd att du inte spelar Technic Lynott, du missar så många fantastiska moddar. :D Redigerat 20 September 2012 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Wow, sista bilden var fan råcool, du måste sätta upp din bas där annars blir jag förbannad! :D Tänk dig railcraft möjligheterna, hoppa mellan alla öar etc :D Ja, jag börjar ångra lite att jag inte fortsatte, skulle egentligen bara kunnat stänga av de mods jag inte gillade, menmen, har kommit för långt på min tekkit värld för att orka byta igen ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 20 September 2012 Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 (redigerat) Testa att kopiera över din savefile till Technic. Visserligen genereras inte block från andra moddar inom det området du redan har utforskat men du kan ju alltid gå lite längre så borde Technic exklusiva block börja genereras. Det enda jag gör med Mushroom biomes blir antaligen att komma tillbaka med en diamond spade med silk touch och tar lite mycelium. Redigerat 20 September 2012 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 21 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2012 Testa att kopiera över din savefile till Technic. Visserligen genereras inte block från andra moddar inom det området du redan har utforskat men du kan ju alltid gå lite längre så borde Technic exklusiva block börja genereras. Det enda jag gör med Mushroom biomes blir antaligen att komma tillbaka med en diamond spade med silk touch och tar lite mycelium.Har dåliga upplevelser ifrån att byta saves sådär ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Ja men testa, om du kopierar (och inte flyttar) saven så kan du ju konstatera att "happ det, funkade inte", och så går du tillbaka till Tekkit. Men rent spontant så känns det som om det borde gå då alla moddar som finns i Tekkit också finns i Technic. Du kan ju om du är riktigt orolig skapa en ny save i tekkit och testa att flytta till technic. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 22 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Ja men testa, om du kopierar (och inte flyttar) saven så kan du ju konstatera att "happ det, funkade inte", och så går du tillbaka till Tekkit. Men rent spontant så känns det som om det borde gå då alla moddar som finns i Tekkit också finns i Technic. Du kan ju om du är riktigt orolig skapa en ny save i tekkit och testa att flytta till technic.Hm... jag märkte föresten att Energy Links inte fanns i Technic :< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 (redigerat) Skaffade nyss en Klein Star Omega :D, chargade den fullt också. Har en server om ni vill joina, PMa för ipn. Redigerat 22 September 2012 av Loopen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Använde min Klein Star Omega för att göra en till Klein Star Omega, chargade båda fullt och gjorde en alchemical tome! Kan nu göra varenda sak med ett EMC värde i hela spelet med min transmutation tablet :D . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 September 2012 Rapport Dela Skrivet 22 September 2012 Hm... jag märkte föresten att Energy Links inte fanns i Technic :<Nä av någon anledning har de tagits bort i technic. Fattar inte varför egentligen men sen så är ju buildcraft-energi ganska meningslöst. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg