knark Skrivet 25 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2013 Jag går El & Energi programmet. Inte mycket plugg. Men mycket matte som är viktigt inom Elen. Och fyfan.. :/Matte 1 har du på El & Energi, vilket mest är en repetition ifrån högstadiet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2013 Matte 1 har du på El & Energi, vilket mest är en repetition ifrån högstadiet Vissa ser det som njutning, andra som bestraffning. Jag läser naturvetenskap med inriktning rymd där matte och fysik är rena drömmen (svårt som fan dock), samtidigt som andra hatar det. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2013 Ja så låter det nu ja. Det var inte länge sen du frågade mig om man verkligen måste lära sig derivata. XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 26 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2013 Matte 1 har du på El & Energi, vilket mest är en repetition ifrån högstadiet Satt i klassrummet med tvåorna en gång. Då såg jag matte som jag inte ens sett. Det gjorde ont i huvudet genom att bara kolla på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mackie172 Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 Jag har tagit studieuppehåll. Hur skönt som helst. Lär mig allt man kan behöva för att kunna vara hemmafixare som omväxling mot skolan. Om man är så skoltrött att man ändå slösar tiden i skolan på att bara ha tråkigt kan man lika gärna göra något annat tills man har ork igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 (redigerat) Satt i klassrummet med tvåorna en gång. Då såg jag matte som jag inte ens sett. Det gjorde ont i huvudet genom att bara kolla på det. Antagligen derivata och integraler. Det är där den riktiga matten börjar. Allt fram tills då är bara uppvärmning. Och det är inte svårt. Jag lovar. Såg det ut såhär?:http://en.wikipedia.org/wiki/Integralhttp://en.wikipedia.org/wiki/Derivative Redigerat 27 Mars 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 Antagligen derivata och integraler. Det är där den riktiga matten börjar. Allt fram tills då är bara uppvärmning. Och det är inte svårt. Jag lovar. :) Såg det ut såhär?: http://en.wikipedia.org/wiki/Integral http://en.wikipedia.org/wiki/Derivative Derivata och integraler är till och med sånt som jag känner till. (Vet dock inte mer än så). Så... det är väl vanlig gymnasiematte :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 Derivata och integraler är till och med sånt som jag känner till. (Vet dock inte mer än så). Så... det är väl vanlig gymnasiematte Nja, ekonomi-linjen läser det inte. Och jag tror att liknande linjer inte heller gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 (redigerat) Nej, det kommer i Matte 3C (och matte 4+5) som Natur och Teknik läser. Redigerat 27 Mars 2013 av 747 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 (redigerat) Jag gråter en tår för alla de barn som aldrig får uppleva derivatan eller integralen av ex. Redigerat 27 Mars 2013 av Dave37 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 27 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2013 Ännu en tår för de som missar skönheten i den matte de faktiskt läser. :( 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 29 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2013 Jag läste bara upp till Matte B på gymnasiet. Fick välja Matte C sista året men dum som jag var så gjorde jag inte det i egenskap av en IT-Kurs där jag bara sitter och rullar på tummarna för jag kan redan allting. Det jag inte förstod när jag valde bort C är att det finns fan ingenting roligt att läsa på högskolan om man inte har läst Matte C och över. Det är lite tråkigt eftersom jag vet att jag skulle klarat C och kanske även D ganska lätt. Men men, you reap what you sow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.