Hoppa till innehåll

Religion

Guggo

Rekommendera inlägg

Religion dödar!

fatta, det finns inte något bra med det, Muslimer dödar för att komma till himlen, kristna dödar för att omvända, säg något bra med det?

är döpt konfirmerad och massor av annat skit också, men jag går inte runt och trackar och ner värderar andra religoner, jag är inte aktiv kristen, jag pissar på kyrkans stacket när jag är full men inte f*n har någon gud dödat eller straffat mig... och om jag kommer till h*lvetet när jag dör så tror jag djävulen kommer få en konkurent... och kommer jag till himmelen så kommer gud heta "Apoca" efter jag kommit ditt,

[edit] engligt min farbror (som är präst) så vart bibeln nerskriven runt år 90 e.kr av massor av män som var experter på området, det sa han...

Redigerat av Apoca
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är absolut inte troende, jag är med i kyrkan för att jag är döpt men så fort jag är arton tänker jag gå ur den!

Om gud skapade dom första människorna Adam och Eva så är vi alla släkt. Då skulle det vara inavel.

Och anledningen till att gud är en "han" är för att det var män som skrev bibeln.

Och det största beviset för att Jesus fanns var att det fanns en man som hette Jesus, och det är ju ett konstigt bevis eftersom minst hundra till borde ha hettat Jesus.

Det är människan som har skapat gud inte Gud som har skapat människan. För engångs skull håller jag med jellyfish.

Vem säger att bibeln inte bara är en sagobok, som en eller fler författare har skrivit för längesen.

Människan behöver något att tro på att hålla sig fast vid, när dom är rädda eller ensama. Bibeln och Gud är en tröst för dom som är förvirrade, dom får på så sätt reda på hur dom ska leva och dom vet att det finns en trygghet hos gud som kan skydda dem.

Jag tror inte på gud och kommer aldrig att tro på honom, det är mer troligt att min kaktus börjar tala med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Spirtual

Jag är en sådan person som inte tror på någon religion. Jagä r en person som lever i verkligheten..realist,ateist elller nåt sånt där kallas det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är absolut inte troende, jag är med i kyrkan för att jag är döpt men så fort jag är arton tänker jag gå ur den!

Om gud skapade dom första människorna Adam och Eva så är vi alla släkt. Då skulle det vara inavel.

Och anledningen till att gud är en "han" är för att det var män som skrev bibeln.

Och det största beviset för att Jesus fanns var att det fanns en man som hette Jesus, och det är ju ett konstigt bevis eftersom minst hundra till borde ha hettat Jesus.

Det är människan som har skapat gud inte Gud som har skapat människan. För engångs skull håller jag med jellyfish.

Vem säger att bibeln inte bara är en sagobok, som en eller fler författare har skrivit för längesen.

Människan behöver något att tro på att hålla sig fast vid, när dom är rädda eller ensama. Bibeln och Gud är en tröst för dom som är förvirrade, dom får på så sätt reda på hur dom ska leva och dom vet att det finns en trygghet hos gud som kan skydda dem.

Jag tror inte på gud och kommer aldrig att tro på honom, det är mer troligt att min kaktus börjar tala med mig!

Precis!

Gud där en fantasi som galna och druckna munkar (lite motsägelse fullt med druckna munkar...) hittade på runt den varma elden! Jesus kan ha existerat, men han var sannerligen inte vis. Snarare psykisktsjuk. <_<

Buddisman är den enda religion som jag inte hatar. Den går ut på att tro på sig själv och ta hand om sin kropp. Undvika begär osv. Den låter iaf vettigare än någon av Kristendommen, Judendommen, eller Islams alla budord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Muslimer dödar inte alls för att komma till himmlen.

Kristna tror på Jesus. NÅgra inte

Muslimer tror på Muhammed. Några inte

Man behöver inte tro på alt fast jag än tror på Gud så bryr jag mig inte om några andra tror.

Man har en egen vilja :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Jellyfish @ 11/12-2004 17:09:49)

Bibeln är inte nerpletad av en människa. Skrifterna man har hittat har hittats på olika platser, och en del skrivna på grekiska, och några inte. Arkeologer har använt sina metoder och fastställt att de skrivits vid olika tillfällen, så de är inte skrivna av samma person.

Ställer till förtret... jo, ibland. Men inte alltid.

Ta USA som exempel (jag vet, du gillar inte landet, men bara som exempel).

New York, hemstad för mängder av mördare och gäng.

Oerhört många har blivit frälsta och lämnat det de gjort.

En ledare för ett enormt gäng i New York blev frälst på ett möte. Någon dag senare gick han och en grupp andra gängmedlemmar - också de frälsta - in på en polisstation, langade upp vapnen på disken och bad om polisernas autografer.

Så jag kan inte direkt se att kristendomen ställer till med problem. Snarare tvärtom.

Ps, okej, vi kan snacka om det här, men på ett LÅGT plan, dvs utan personliga påhopp, taskiga inhopp osv. Försök skriva någorlunda trevligt så blir det inte så mycket ilska av det. Har märkt det, det här har tagits upp flera ggr på forumet, och det blir bara ilska och påhopp av det, för att folk inte tänker på vad de skriver.

USA attackerar ju länder som har en annan religion, och säger att den religionen är OND. Detta är vad jag kallar förtret. Plus andra världskriget som började som ett religiöst krig. Fyfan...

Nej, jag vet att den inte är nerpletad av en människa. Den är fortfarande lika sjuk ändå.

Tror att vissa här behöver ett och annat svar...

Först, till ALLA: Jesus har funnits. Bibeln har skrivits av olika människor och inte en och samma. Den skrevs, minns inte exakt årtal, runt 90 och 150 e.Kr.

Detta är bevisat genom både vetenskap och arkeologi.

Börjar med ditt, Jellyfish, eftersom det var det första som skrevs:

Ja, USA har ett konstigt sätt att bete sig. Jag vill inte kalla USA för ett kristet land. Och Bush´s idéer om att vara kristen är jag väldigt skeptisk till.

Vidare, Apoca:

Kristna dödar inte för att omvända. Jag vet inte vad du har fått det ifrån. Muslimer dödar, ja det händer. Enligt källor (har däremot inte sett det 100% själv) ska det stå i koranen att alla som inte är muslimer ska dödas. Har däremot inga bevis för detta så det kan inte användas som argument.

Bibeln skrevs... hm, vad var det nu... mellan 90 och 150 e.Kr, minns inte exakta årtal. Den skrevs av vanliga människor som ville sprida det de sett och fått berättat för sig.

Krystal:

Vad gäller "inaveln" så är detta oklart. Däremot finns det teorier - vet inte vad jag tror om det - om att det fanns jättar. Om detta vet jag inget, det är väldigt mycket som är oklart.

Claudia:

Inte munkar. Kan du förklara hur munkar, som kom till EFTER det att kristendomen börjat slå rot, kan skriva något sådant? Det stämmer inte vad gäller årtal. Man har hittat skrifter från romarriket och flera andra området som talar om det. Chansen är större att Bibeln inte är påhittad på senare tid, än att Caesar existerat.

Ja, jag menar allvar! Om både Caesar och Bibeln finns bara skrifter kvar. Inga foton, ingenting utom skrifter. Om Caesar har man hittat strax under 20 stycken, och de sträcker sig över lång tid. Vet du hur många man hittat om Bibeln?

Över 20 000. Statistiskt sett är alltså Bibeln trovärdigare än att Caesar existerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Står ej i koranen att muslimer dödar dem som inte är muslimer jag har en koran själv den ligger i min bokhylla. Jag tycker detta borde vara ett omröstning.

Redigerat av 0012
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...