Hoppa till innehåll

Kommunism

Nain

Rekommendera inlägg

• Svar 284
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Återgå till ämnet

Vad ser folk för negativt i kommunsimen?

det har Oden reda skrivit.

dom stjäl från dom rika och ger till dom lata.den bästa förklaring till kommunsimen jag någonsin sett.infaller kommunsimen kommer vi som sagt bli ett u-land inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med, vad är det för mening med att en hjärnkirurg som är väldigt duktig ska ha samma lön som en som städar skolgolven. Alla kan städa det är inget man sliter hårt för att bli. Jag tycker att man ska få bra betalt om man kan prestera ett bra jobb. Om vi t.ex tar en som får väldigt bra lön som en hjärnkirurg, den har först slitit i fem år för att bli "vanlig läkare" efter det kanske den får studera i 3-4 år mer för att bli hjärnkirurg. Och en t.ex städare eller någon annan låg lönad kan ju inte döda en mäniska om den tar fel beslut.

Det går inte att jämföra våran homosexualitet med djurens, för att när två djur av samma kön "kommer ihop" så är det inte för att dom älskar varandra. I vissa fal har två hannar tagit fel på varandra och trott att den andre var en hona, sen kan det finnas psykologiska andledningar. Homosexualitet är inget naturligt, men det är inget fel med det alls tycker jag. Men man kan ju se det på det sättet att om alla blir homosexuela, hur ska då människan kunna ha en framtid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst volvotobben

Ut med alla j**** kommunister!!!!!

jag har inget emot invandrare men det är mot såna som kommer hit lever på socialbidrag och stjäl och sånt piss såna ska ut ur landet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det nån mer än jag som  tycker kommunism är helt sjukt?

Det kommer aldrig funka, galna ideer...

Alla ska ha lika... pyttsan ska en städare ha samma lön som en hjärnkirurg?

UT MED KOMMUNISMEN!!!

det ända jag fattade och förstog att du ville säga var "UT MED KOMMUNISMEN!!!" tycker det är en stor hög

SKIT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu tror jag inte att det är nån större risk att Sverige skulle bli kommunism styrt, men. Om det skulle bli det, så låter det sjukt.

"Vad vill du bli när du blir stor?"

"Jag vill bli fotbollsproffs!"

"Okej, jag vill bli sån som plockar upp tuggummipapper på stränderna. Då har vi samma lön, bästis"

...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här med att alla får samma lön har både för och nackdelar. Alla olika yrken behövs ju och då är det väl bra att man kan bestämma själv vad man vill bli istället för att ens förmögenhet bestämmer vad man ska bli. Om alla får tillgång till den utbildning de vill ha så blir det bättre än att man måste, om man är fattig, få de jobb ingen annan vil ha. Någon måste ju vara städare och någon måste vara hjärnkirurg. Ska alla bli hjärnkirurger bara för att det är bra betalt? Då skulle inte samhället fungera. Alla yrken behövs. Någon måste jobba på en bondgård för någon måste ta hand om korna för att vi ska få mjölk. Någon måste städa för att vissa människor har inte tid eller kan göra det. Någon måste vara hjärnkirurg för att rädda liv. Om alla blir fotbollsproffs eller hjärnkirurger, vem ska då fixa mat till alla andra? Någon måste ju slakta djur. Vem ska hålla koll så att trafiken funkar och alla regler följs? Någon måste vara trafikpolis. Vem ska ta hand om alla pappersarbeten på stora företag? Någon måste jag vara sekreterare. Vem ska bygga hus? Någon måste vara snickare. För att ett samhälla ska funka måste alla yrken finnas. Det skulle inte gå annars. Så varför ska vissa jobb vara mindre lönsamma?

Redigerat av cloud
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har delvis rätt, cloud.

Men en man som slitit med skolan och sin utbildning i flera år, måste ändå få mer betalt en en städare. Det är ganska självklart.

Ja, alla yrken behövs. Men sett dom mindre "smarta" på dom lättare yrkena, och ge dom rätt mycket mindre lön. Om alla skulle haft samma lön skulle alla jobbat som det minst ansträngande, hur skulle det se ut med femtioelva sura gubbar som plockar upp tuggumin nere vid dammen ?

Alla ska ha olika lön. Men visst, alla yrken måste finnas. Man bestämmer själv vad man ska ha för yrke, och det ska vi fullständigt skita i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har så rätt. Men skillnaden mellan de olika lönerna behöver ju inte vara så jätte stor. Man behöver inte käna mer än 100 000kr i månaden. Ingen vettig människa gör av med så mycket. Det är väl bättre att alla mår bra än att några har massor med pengar som de inte vet vad de ska göra med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...