Hoppa till innehåll

Usa

Gäst abu

Rekommendera inlägg

• Svar 89
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

för många brotslingar på en och samma plats gör att dom gaddar ihop sig och bildar gäng, inget som man kan hjälpa, såg inte på dokumentären på kanal 2 för någon vecka sedan det handla om gäng och sånt i sverige, och då var det inte svenska gäng som det handla om, utan typ fitjaboys och sånt, och om rosengård. på insider på torsdag kommer det handla om varför många invandrare är kriminella, på tv3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många invandrare som är snälla men om man ser på alla brott i sverige de senaste åren så är det utlänningar som gör det mesta av dem.

Han på siba blev ju kidnappad av utlänningar. Och de flesta kniv överfallen och rånen här där jag bor har orsakats av invandrare. Dom förstör bibliotek och ungdomsgårdar.

Vem som helst får flytta hit till sverige, men på det villkoret att dom följer våra lagar och våra levnadsvillkor. Dom kan inte bara komma hit och bestäma, passar det inte så är det bara att dra!

Det är många i U.S.A som bär vapen och jag tycker att det är okej, så länge personen som har vapnet kan hantera det och vet vad den håller på med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om vi nu ska återgå till det som tråden ursprungligen handlade om: att alltför många människor bär och använder vapen i USA. Att påstå att detta problem är orsakat av muslimerna är att ha noll koll. USA:s liberala vapenlagar har stiftats av amerikanerna själva och inte av de muslimska invandrarna. Vad jag har försått är det i huvudsak den amerikanska kristna högern som är positiv till dessa lagar och till vapen överhuvud taget. Tyvärr är den kristna högern väldigt mäktig och har stöd av president Bush. Men det finns också massor med amerikaner som hatar vapen, Bush och den kristna högern. Den amerikanska befolkningen är väldigt heterogen (slå upp ordet om ni inte vet vad det betyder). Sen är det klart att det kan finnas muslimer i USA som bär vapen, men anledningen till att de kan göra det är just därför att amerikanerna själva är så vapenfixerade att de vill göra det möjligt för vem som helst att skaffa sig ett vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De bär vapen för att de är rädda, för att poliserna inte gör sitt jobb. Bravo.

Tyvärr, är jag för vapenlicens och rubbet här i Sverige också. Tills vidare, då vi fixat en någorlunda poliskår. Svinen har ju kafferep, hela dagarna. Rör på rumpen, polisj*vlar !

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...