Selene Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 Svårt att disskutera gud, för det är helt omöjligt att få en som tror på gud att inse att gud inte existerar. Frågan alla troende borde ställa sig är, enligt bibeln skapade gud Adam och Eva och dom fick barn och sen då? är vi alla släktingar då eftersom att det måste ha blivit inavel. Och om gud ser till så att våran kropp funkar, varför har vi då NO i skolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 Zdravo: Du förstod inte visst vad jag menade...Atomer som vi består av är totalt livlösa även om vi lever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 Spritual: Jag menar också att de skickar signaler och sån't men inte utav sig själv, inte att det bara händer, utan att någon gör så att det händer. Selene: Ja, vi är all släktingar. Ja, Gud ser till så att kroppen har liv men t.e.x. om du skadar dig så måste du återställa kroppen, du måste laga den så att den var som den var innan. Läkaren måste veta vad han ska operera. Det lär vi oss i NO:n, vad som finns i kroppen. Vi lär oss om bakterier, vilka som är bra och dåliga för kroppen. shacti: Ja, eftersom atomerna inte har något liv att ge oss så ger Gud, Jehova det. Man lär sig inte bara vad som finns i kroppen, man läser även hur den fungerar. O jag har då inte läst i min biologibok att "Gud" gör så att kroppen fungerar. Hur kroppen fungerar är f*n vetenskapligt bevisat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 alla:ge upp, killen/tjejen går inte att övertyga, hopplöst fall :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 inte killen helledr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 2 April 2005 Rapport Dela Skrivet 2 April 2005 uhh..jag tycker att man borde bygga några få moskeer lite var stans...eller vad dom nu hette..men inte för många bara.. jag är inte kristen...tror inte på allt det här med gud och hela faderullan skapade jorden OSV OSV...tror inte på någon gud..tror bara på det vetenskapliga...att big bang skapade jorden..mmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 3 April 2005 Rapport Dela Skrivet 3 April 2005 Som sagt gärna moskeér (och andra religiösa byggnader) men inga minareter eller att de ska få ledigt från skola/jobb för att be! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 4 April 2005 Rapport Dela Skrivet 4 April 2005 Öh... MeM, det du sa om Rosengård har jag något att tilläga: Jag bor där. Hela min klass är muslimer och det funkar riktigt bra här i Rosengård. Det är inte ett ställe med grafitti på vägarna och miljöer som på tony hawk. Det är ett sätt där folk snarare går tillsmans och är kompisar än att gå i Gäng. Dock finns det bara två gäng. Och de gör inte krimminella handlingar. En sak har jag märkt när jag läst igenom att Mellanmjäölk verkar vara den enda som känner till miljöerna på Rosengård. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nOfear Skrivet 5 April 2005 Rapport Dela Skrivet 5 April 2005 När man är typ 5 styckna och går tillsamans var ända då det kallas gäng är gäng f*n ett felt ord det som inte är positivt är Kriminälla gäng ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 9 April 2005 Rapport Dela Skrivet 9 April 2005 Svårt att disskutera gud, för det är helt omöjligt att få en som tror på gud att inse att gud inte existerar. Frågan alla troende borde ställa sig är, enligt bibeln skapade gud Adam och Eva och dom fick barn och sen då? är vi alla släktingar då eftersom att det måste ha blivit inavel. Och om gud ser till så att våran kropp funkar, varför har vi då NO i skolan? Hur kan du säga att Gud inte existerar, det gör han. Har ni läst bibelkoden, den är lite smått läskig. Står att Jesus snart ska komma och hämta hem den goda delen av befolkningen. Det vill säga de kristna. Så om det plötsligt skulle börja försvinna folk om 5 till 30 år så kan det här förklara. Jag tror på detta. Men om vi nu håller oss till ämnet så tycker jag att ingen annan religion än kristendom borde vara tillåten i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 10 April 2005 Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 Svårt att disskutera gud, för det är helt omöjligt att få en som tror på gud att inse att gud inte existerar. Frågan alla troende borde ställa sig är, enligt bibeln skapade gud Adam och Eva och dom fick barn och sen då? är vi alla släktingar då eftersom att det måste ha blivit inavel. Och om gud ser till så att våran kropp funkar, varför har vi då NO i skolan? Hihi. Hoppas Gud kommer och hämtar mej. Inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 10 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2005 uhh..jag tycker att man borde bygga några få moskeer lite var stans...eller vad dom nu hette..men inte för många bara.. jag är inte kristen...tror inte på allt det här med gud och hela faderullan skapade jorden OSV OSV...tror inte på någon gud..tror bara på det vetenskapliga...att big bang skapade jorden..mmm.. Om inte, varför tycker du då att vi ska betala 100 tals miljoner på att bygga moskeer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.