Hoppa till innehåll

Religion

Oden

Rekommendera inlägg

Svårt att disskutera gud, för det är helt omöjligt att få en som tror på gud att inse att gud inte existerar.

Frågan alla troende borde ställa sig är, enligt bibeln skapade gud Adam och Eva och dom fick barn och sen då? är vi alla släktingar då eftersom att det måste ha blivit inavel.

Och om gud ser till så att våran kropp funkar, varför har vi då NO i skolan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 269
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Spirtual

Spritual: Jag menar också att de skickar signaler och sån't men inte utav sig själv, inte att det bara händer, utan att någon gör så att det händer.

Selene: Ja, vi är all släktingar.

Ja, Gud ser till så att kroppen har liv men t.e.x. om du skadar dig så måste du återställa kroppen, du måste laga den så att den var som den var innan. Läkaren måste veta vad han ska operera. Det lär vi oss i NO:n, vad som finns i kroppen.

Vi lär oss om bakterier, vilka som är bra och dåliga för kroppen.

shacti: Ja, eftersom atomerna inte har något liv att ge oss så ger Gud, Jehova det.

Man lär sig inte bara vad som finns i kroppen, man läser även hur den fungerar. O jag har då inte läst i min biologibok att "Gud" gör så att kroppen fungerar.

Hur kroppen fungerar är f*n vetenskapligt bevisat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uhh..jag tycker att man borde bygga några få moskeer lite var stans...eller vad dom nu hette..men inte för många bara..

jag är inte kristen...tror inte på allt det här med gud och hela faderullan skapade jorden OSV OSV...tror inte på någon gud..tror bara på det vetenskapliga...att big bang skapade jorden..mmm..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh...

MeM, det du sa om Rosengård har jag något att tilläga:

Jag bor där.

Hela min klass är muslimer och det funkar riktigt bra här i Rosengård.

Det är inte ett ställe med grafitti på vägarna och miljöer som på tony hawk.

Det är ett sätt där folk snarare går tillsmans och är kompisar än att gå i Gäng.

Dock finns det bara två gäng. Och de gör inte krimminella handlingar.

En sak har jag märkt när jag läst igenom att Mellanmjäölk verkar vara den enda som känner till miljöerna på Rosengård.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att disskutera gud, för det är helt omöjligt att få en som tror på gud att inse att gud inte existerar.

Frågan alla troende borde ställa sig är, enligt bibeln skapade gud Adam och Eva och dom fick barn och sen då? är vi alla släktingar då eftersom att det måste ha blivit inavel.

Hur kan du säga att Gud inte existerar, det gör han.

Har ni läst bibelkoden, den är lite smått läskig. Står att Jesus snart ska komma och hämta hem den goda delen av befolkningen. Det vill säga de kristna.

Så om det plötsligt skulle börja försvinna folk om 5 till 30 år så kan det här förklara. Jag tror på detta.

Men om vi nu håller oss till ämnet så tycker jag att ingen annan religion än kristendom borde vara tillåten i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hihi. Hoppas Gud kommer och hämtar mej. Inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uhh..jag tycker att man borde bygga några få moskeer lite var stans...eller vad dom nu hette..men inte för många bara..

jag är inte kristen...tror inte på allt det här med gud och hela faderullan skapade jorden OSV OSV...tror inte på någon gud..tror bara på det vetenskapliga...att big bang skapade jorden..mmm..

Om inte, varför tycker du då att vi ska betala 100 tals miljoner på att bygga moskeer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...