Gäst DonKeN Skrivet 28 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2006 Vapen har också kostat hundratusen tals flera miljoner liv, för vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 (redigerat) Vapen har också kostat hundratusen tals flera miljoner liv, för vad? för att det var krig, och gissa vad som orsakar många (inte ALLA, även fast ni skulle vilja förknippa många med alla..) krig.. religioner. speciellt islams misstänksamhet mot väst o kristendomen. Redigerat 29 Oktober 2006 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 Ne, man krigar för att man är ute efter makt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 29 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2006 nej. t ex kriget i mellanöstern beror inte på att bush vill ha mer makt. han har tillräkligt. men strunt samma. religioner är värdelösa och har lett till mångas död, varför ska du då dra in vapen (och sen plötsligt makt) för det? försök debattera imot att religioner har lett till mångas död igentligen, hur nu man än gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 30 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2006 (redigerat) Ne, man krigar för att man är ute efter makt. Det finns mycket fler anledningar man krigar för, några exempel är: Pengar, terrorismen och mark. Redigerat 30 Oktober 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 30 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2006 Ripto, alla dom sakerna leder till makt. Tror du att religionerna är skit bara för att dom har lett till krig under 1500-talet när korsriddare red ut i öknen och dödade folk? Om du ser på dagens kyrkor, så skänker dom pengar till fonder, och hjälper alltid andra folk att få ett bättre liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 30 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2006 (redigerat) borttaget :) Redigerat 30 Oktober 2006 av Kaktus-Killen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 30 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2006 Religion är inte skit, men många religioner etc, Muslimer vilka jag inte har något emot, men face it Muslimer är ovilliga att kompromissa med någon annan religion. Kristna är väll lite åt samma håll, men har en öppnare syn enligt mig. Jag har inte sett en kristen bomba stora skyskrapor i gudsnamn... Jag har inte sett en kristen hota muslimerna att deras religions eftertraktare snart kommer utrotas... Jag har inte sett en kristen sprida såpass stor terror mot andra relgioner. Samtidigt är vi alla människor vissa av oss bara lite dummare, och jag påstår inte att muslimer är genomonda, men muslimska tron framstår som det för att många länder inom dess tro beteer sig som fyllon. Sedan är självklart även amerika kristna och dumma men jag väljer ändå att avsluta med ett simpelt "Hejja bush, i kampen mot terrorism". Och nu kom vi off topic igen, men big bang är löjligt men kan vara sant, själv tror jag inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 30 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Oktober 2006 vad i h*lvete har krig med att göra med big bang? <_< . Själv så tror ja att big bang har hänt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Religion är inte skit, men många religioner etc, Muslimer vilka jag inte har något emot, men face it Muslimer är ovilliga att kompromissa med någon annan religion. Kristna är väll lite åt samma håll, men har en öppnare syn enligt mig. Jag har inte sett en kristen bomba stora skyskrapor i gudsnamn... Jag har inte sett en kristen hota muslimerna att deras religions eftertraktare snart kommer utrotas... Jag har inte sett en kristen sprida såpass stor terror mot andra relgioner. Samtidigt är vi alla människor vissa av oss bara lite dummare, och jag påstår inte att muslimer är genomonda, men muslimska tron framstår som det för att många länder inom dess tro beteer sig som fyllon. Sedan är självklart även amerika kristna och dumma men jag väljer ändå att avsluta med ett simpelt "Hejja bush, i kampen mot terrorism". Och nu kom vi off topic igen, men big bang är löjligt men kan vara sant, själv tror jag inte på det. :blink: Protestanterna och Katoliker krigade mot varandra och ledde till flera hundratals döda människor... Och Suny och Shia muslimerna krigar ju också mycket mot varandra. Alltså det går alltid och stoppa religionen.. Man kan aldrig stoppa en tro någon människa är stolt över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Där fick jag en överdos av "Star trek" kommentarer. Hur som hellst, tänker jag utgå ur denna tråd ett tag, då ingen vet hur man argumenterar än. Big bang? nej Religion? Kanske Jag bryr mig? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 31 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2006 Vetenskapen är den bästa källan att få fakta ifrån. Vetenskapen ska inte kritiseras. Nej jag menar att han gick på vatten, lärjungarna till han såg de med egna ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.