Guggo Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 min teori om universums uppkomst är att allt i grund och botten är runt. atomer är runda, elektroner är runda (helt runda!) jorden är rund, solen är rund, omloppsbanor är runda. jag tror att till och med tiden är rund, den har ingen början och inget slut. eller så skapades universum i andra dimensioner som vi aldrig kan förstå. eller så är det så enkelt att inget existerar överhuvud taget. allt kanske bara är en illusion. Nej... Jorden är tillplattad vid polerna, samma sak med solen, och omloppsbanorna är elleptiska. Men jag förstår din poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 ja dom är iaf inte fyrkantiga. och ingenting är helt rund förutom elektroner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cyber-fox Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100% Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100% eeh... nej ? Förklara lite tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 enligt fysiker är planeter etc runda vid polerna eftersom planeten snurrar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 "På grund av dess rotation är den något tillplattad vid polerna"- http://sv.wikipedia.org/wiki/Jorden Enligt varendaste bok, lärare,tv-program,fysiker jag någonsin har läst/sett/pratat med så är jorden plattare vid polerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 November 2006 Rapport Dela Skrivet 3 November 2006 ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100% hur komprimerat något är har inget med temperaturen att göra. metall i fast form är mycket mer komprimerat än t.ex. luft men båda ämnerna kan ha samma temperatur utan att deras fysiska tillstånd ändras. tempraturen bildas av atomernas och molykylernas friktion mot varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 10 November 2006 Rapport Dela Skrivet 10 November 2006 big bang är det ända troliga... för jag är inte troende! :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 12 November 2006 Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 Jesus finns och fanns! Har ingenting med big bang att göra om religionen, men vissa tror väll att en j*vla smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 November 2006 Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 Jesus finns och fanns! Har ingenting med big bang att göra om religionen, men vissa tror väll att en j*vla smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv. antar att du är lite spirituell/andlig där... Att jesus fanns kan jag dock hålla med om :) And just for the record, Big Bang var ingen "smäll" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 12 November 2006 Rapport Dela Skrivet 12 November 2006 Haha jo jag är troende men inte direkt någon som går i kyrkan och läser bibeln. Han finns visst ;) Elvis finns ochså äveno m han e död. Jag vet men "kollision" eller vad man nu ska kalla den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 13 November 2006 Rapport Dela Skrivet 13 November 2006 smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv. ehh, oj och vilken vetenskapsman har sagt nåt sånt? svårt att förstå att sånna grejjer, liv, sinnen etc utvecklades miljarder år efter "smällen" (igentligen en enorm expandering..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.