Hoppa till innehåll

Psp

Gäst Skellington

Rekommendera inlägg

• Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad är det för fel på minneskort? Istället för att inställningar och annat sparas i spelkasetten så sparas det i ett minneskort. Det är väl ingen större skilnad.

Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då? Det är klart man måste ha minneskort till det. Du kan ju inte spara film och musik i spelkasetter. Man får säkert ett skapligt stort minneskort när man köper konsolen eller så köper man ett för upp till två hundra. Sen kan du spara ganska många spel på det.

Om du tycker att musiken tar så stor plats så rekommenderar jag att du slopar den. På andra konsoler kan du ju ändå inte ha musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du hellre velat börja spela om alla spel så fort du stängde av eller? :P..

Ja, det är klart att man måste spara. :P Men alltså varför kan inte Sony för en gång skull göra att man inte behöver minneskort?? <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då? Det är klart man måste ha minneskort till det. Du kan ju inte spara film och musik i spelkasetter. Man får säkert ett skapligt stort minneskort när man köper konsolen eller så köper man ett för upp till två hundra. Sen kan du spara ganska många spel på det.

Om du tycker att musiken tar så stor plats så rekommenderar jag att du slopar den. På andra konsoler kan du ju ändå inte ha musik.

Det var en liten miss av mig där. Om du läser i början av mitt inlägg så står det "Ja men hur många bärbara konsoler kan du ha musik och film på då?" Glömda att skriva det längst ner också :rolleyes:

Nä du har rätt att man kan spela musik på X-box. Men där i sitter att jättestort minneskort som kallas hårddisk. Borde X-box göra om sina spel-skivor till kasetter med lite plats för sparningar till spel också?

Till stora konsoler är minneskort väldigt smidigt att ha. Då kan du tex när du ska till en kompis, och spela vidare där du är, bara ta med dig minneskortet istället för alla spel.

Om jag inte missupfattat Nintendo 64 så behöver man även minneskortliknande saker till det för att kunna spara.

För att kunna ha musik på sin konsol behövs någon form av minne (tex minneskort eller hårddisk). Varför inte låta spelarna spara sina spelsparningar på dessa när de ändå finns där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...