Mr.Dumbom Skrivet 7 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2005 Jag tror på att Ozonlagret kommer brista sedan kommer klimatet bli varmare och polerna smälter så det blir översvämmningar i dom städerna kring kusterna i världen. Eller så blir det väll som i filmen The Day After Tomorrow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GTA-PALLE** Skrivet 7 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2005 Jorden kanske gårunder nu snart vem vet? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 7 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2005 Jorden kanske gårunder nu snart vem vet? :rolleyes: Om det händer på dem sätt man tror så, nej.Men om det t.e.x kommer UFON som släpper ut supergiftiga avgaser så visst. Nej, skoja, men om det kommer enligt mig int hända de närmaste 200 åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 13 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2005 Eftersom det är bevisat att einsteins teori(e=mc2) är felaktig så måste forskarna göra om massa med data. Jag tror att människans undergång blir... just det lunarstorm. Ne skojja bara jag tror att människans undergång blir människan å jordens undergång blir nog att jordens inre smälter å sprutar upp på jordskorpan och smälter den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 jag tror att en komet utplånar oss... det är störst chans Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 Jorden kommer med all säkerhet att drabbas av en livsfarlig lättspridd sjukdom som kommer at ta död på åtminstånde en halv miljard människor. Detta behövs eftersom vi är för många människor på denna planet. Jordens undergång lär bli den vi själva skapar genom miljöförstöring. Annars är det troligt att det är en komet som kommer att träffa jorden som kommer att bli vårt slut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 14 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2005 (redigerat) speccielt i kina förresten terminator står här o snackar nåt om jorden undergång om 5 miljarder år ha ska släcka solen med all jordens vatten :P guggo d e dags att börja tro på nanoteknik nu kommer du ihåg den tråden?? Redigerat 14 Augusti 2005 av kill for money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 För andra gången: Vi kan inte bli utplåna av en komet,forskarna har kommit på att man skickar ut en satelitt i rymden och gör hål i kometen så den faller ur omloppsbanan.Så enkelt är det Jag såg direkt sändning på när en satelitt kör igenom kometen Temple II,och den föll ur omloppsbana. Och att ozonlagret kommer förstöras,jo,kanske det,hoppas att vi slutar med företag som släpper ut gas och vi har kommit på flygande bilar tillsdess. Kanske rymdvarelser,vem vet,men jag tror 50% att dem kommer att utplåna oss och 50% att dom inte utplånar oss,varför?Se och lär: 1.Tänk om vi besegrar dom? 2.Innan dom kommer till jorden har vi säkert utplånas. 3.Om dom bor på en annan galax,borde dom har super-duper-kosmisk-balla-morsan-Bean-hyperbensin. 4.Tänk om vi blir vänner med rymdvarelserna? 5.Tänk om rymdvarelserna kör fel och åker mot solen och bränns upp? 6.Dom kanske kör till Pluto och fryser ihjäl? 7.Dom kanske är för små för att utplåna oss?(Jag menar,om det kommer små gubbar som har pistoler som känns som ett myggbett,hur lätt är det att besegra dom då?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
alvarez Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 Sättet vi lever på Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 För andra gången: Vi kan inte bli utplåna av en komet,forskarna har kommit på att man skickar ut en satelitt i rymden och gör hål i kometen så den faller ur omloppsbanan.Så enkelt är det Jag såg direkt sändning på när en satelitt kör igenom kometen Temple II,och den föll ur omloppsbana. Och att ozonlagret kommer förstöras,jo,kanske det,hoppas att vi slutar med företag som släpper ut gas och vi har kommit på flygande bilar tillsdess. Kanske rymdvarelser,vem vet,men jag tror 50% att dem kommer att utplåna oss och 50% att dom inte utplånar oss,varför?Se och lär: 1.Tänk om vi besegrar dom? 2.Innan dom kommer till jorden har vi säkert utplånas. 3.Om dom bor på en annan galax,borde dom har super-duper-kosmisk-balla-morsan-Bean-hyperbensin. 4.Tänk om vi blir vänner med rymdvarelserna? 5.Tänk om rymdvarelserna kör fel och åker mot solen och bränns upp? 6.Dom kanske kör till Pluto och fryser ihjäl? 7.Dom kanske är för små för att utplåna oss?(Jag menar,om det kommer små gubbar som har pistoler som känns som ett myggbett,hur lätt är det att besegra dom då?) Är du seriös? tror du på rymdvarelser... hahaha, tror inte det finns liv nån annanstans i universum! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bajen_jmp Skrivet 17 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2005 För andra gången: Vi kan inte bli utplåna av en komet,forskarna har kommit på att man skickar ut en satelitt i rymden och gör hål i kometen så den faller ur omloppsbanan.Så enkelt är det Jag såg direkt sändning på när en satelitt kör igenom kometen Temple II,och den föll ur omloppsbana. Bara för att de säger det på discovery eller någon annan liknande kanal så betyder det inte att det är 100 % sant. Läs Illusterar vetenskap så får du bättre information och dessutom inte helt underhållningsfixerad information. Om en komet skulle ha kollisionskurs med Jorden så är det troligast att vi försöker att skjuta sönder den med kärnvapen eller att vi sätter på någon typ av motor på den (kör en raket igenom den). Dock är det mycket osäkert ifall någon av alternativen skulle fungera. Att smälla av en atombomb bredvid kometen skulle visserligen få kometen att ändra riktning men den skulle också gå upp i fler större delar och risken är väldigt stor att någon av dessa delar träffar Jorden ändå. Att dra en raket rätt igenom eller sätta en stor raket som skall knuffa bort den är otroligt bränslekrävande. Raketen måste vara igång mycket länge för att kunna skjuta Jorden i en annan riktning så frågan är ifall vi lyckas få det att fungera fullt ut. Läste även en kul grej om att vi kanske kan måla meteroiten i en värmetilldragnde färg eller sätta upp segel som får fart av solens strålar. Mycket är möjligt på pappret men det är inte mycket som går att genomföra i verkligheten. Att det finns liv i rymden är ganska troligt men det är som sagt inte så speciellt stor sannolikhet att vi skulle hitta detta liv någonstans i rymden. Universum är för stort för vår lilla civilisation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 19 Augusti 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2005 Läs Illustrerad Vetenskap? Ha!Jag prenumerar på den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.