Hoppa till innehåll

Vad Blir Jordens Undergång?

Shark

Rekommendera inlägg

• Svar 349
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Eller så är vi så smarta så vi överlever de år de kommer ta innan solens kärnreaktion tar slut och den exploderar, vi dör...förutom några som lyckas fly på explosionsvågen till ett annat solsystem och grunda en ny civilation...

och ja det var manuset till en b-action film från hollywood som aldrig blev inspelad....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Eller så är vi så smarta så vi överlever de år de kommer ta innan solens kärnreaktion tar slut och den exploderar, vi dör...förutom några som lyckas fly på explosionsvågen till ett annat solsystem och grunda en ny civilation...

och ja det var manuset till en b-action film från hollywood som aldrig blev inspelad....

solen kommer inte att sprängas på en miljon år iallafall.

Och på den tiden så kommer vi kunna åka långt bort till ett annat solsystem.

Är ni tveksamma.

Kolla bara hur snabbt det gått de senaste 2000 åren

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Solen varken sprängs eller slocknar över en natt. Det tar typ hundratusentals år, solen blir mörkare och mörkare och jorden blir hetare eller kallare eller någonting och arter på planeten utrotas en efter en.

Människor tillhör dem eller så fortsätter utvecklingen lika fort som under (som ni sa) de senaste 2000 åren, så kommer vi att vara långt, långt borta när det sker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Solen varken sprängs eller slocknar över en natt. Det tar typ hundratusentals år, solen blir mörkare och mörkare och jorden blir hetare eller kallare eller någonting och arter på planeten utrotas en efter en.

Människor tillhör dem eller så fortsätter utvecklingen lika fort som under (som ni sa) de senaste 2000 åren, så kommer vi att vara långt, långt borta när det sker.

Sprängas kan den nog ändå göra, tror du inte :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Solen är stor.

Inte sprängs den som en liten bomb uppfunnet av människor bosatta på jorden, Tellus, den tredje planeten från Det Stora Som Inte Kan Sprängas Över En Natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Solen är stor.

Inte sprängs den som en liten bomb uppfunnet av människor bosatta på jorden, Tellus, den tredje planeten från Det Stora Som Inte Kan Sprängas Över En Natt.

Klart att den kan SPRÄNGAS över en natt.

Men sedan behöver ju inte explosionsvågen nå jorden samma natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jag undrar varför ni bryr er :S?

Vi kommer alla dö innan något av detta händer.

(Kanske inte om jag skulle vara naken i kabel TV och förklarar krig mot ryssland och USA)

Vi bryr oss därför att vi vill uttrycka våran åsikt hur våra efterkommande ska dö.

Varför lägger du ett inlägg här om DU ändå inte bryr dig??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

(Kanske inte om jag skulle vara naken i kabel TV och förklarar krig mot ryssland och USA)

Men vad ska man prata om :P Får man liksom inte skoja och gissa kring Den Stora Händelsen Med Jorden.

Nu till den där med att solen sprängs.

Okej, solen kan möjligen sprängas över en natt. Vad vad i fall skulle "utlösa" den? Jag själv tror inte att solen "pressas" till bristningsgränsen och spränger. Åter säger jag att jag inte tror att den kan sprängas så fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jo sprängas fort kan den.

Men det tar tid innan shockvågen når jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många säger ju att vi människor kommer vara våran undergång. Jag tror inte riktigt på det. Jag håller med om att vi förstör och skräpar ner mycket. Fasst det som jag ska skriva nu har ju med att vi skräpar ner.

Jag tror att det blir något naturkatastrof som att ozonlagret försvinner och det blir för mycket strålning. Det kan också bli en ny istid om många, många år.

Kometen som alla snackar om heter 2004 mn4 och de har beräknat att den kommer att missa jorden år 2029.

Här kan ni läsa på lite...

2004 mn4

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...