Shadowbeing Skrivet 23 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2005 När en stjärna slocknar växer den först till en röd jätte. 100 gånger större en vår sol. Då när vår sol växer kommer den först sluka vår planet innan den sen krymper och sen slocknar dah!! Okej, men blir de inga dvärgstjärnor innan dem slocknar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 23 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2005 Om solen slocknar om 5 miljarder år och detta kommer att bli JORDENS under gång så har nog mänskligheten (om den finns kvar) lyckats med att utveckla sina rymdfarkoster så pass att de kommer kunna åka till ett annat solsystem eller något liknande. ni ser ju bara utvecklingen på de senaste 2000 åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bobby Orr Skrivet 12 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2005 Jag är varken rädd för meteorer (kan bogseras ur sin bana), sjukdomar (botemedel mot AIDS är snartkommet och forskning på fågelinfluensa går framåt), eller miljökatastrofer (lagar om miljöförstöring blir troligen hårdare och övervakningssystem i hela världen för att förebygga t. ex tsunamis). En av två orsakar som låter rimliga är att solen kommer att ha vuxit så pass mycket så att berg smälter. Detta kan dock inte ske förrän om ett par miljarder år, och då är allt liv redan ett minne blott. Forskare påstår att Mars är den nya jorden om 100000 år. Där kan människan bosätta sig tills man har hittat en lämpligare planet i något annat solsystem. Den andra är att ozonlagret förstörs. Detta kan ske redan om 50 år. Så industriländer med höga koldioxidutsläpp som USA och Tyskland måste stifta nya lagar om trafik och fabriksutsläpp fort. Annars blir resultatet att allt liv bräns sönder av UV-strålning. Det finns dock en metod att undvika denna katastrof. Man kan tillverka ozon och släppa ut vid det lager som nu täcker jorden. Eftersom ozon bara består av syre finns beståndsdelarna. Det återstår bara för forskarna att hitta en effektiv metod att tillverka det i rätt mängd. Oavsett vad som händer är jag glad att jag troligen inte lever när det inträffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 13 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2005 Jag tror ingen som lever nu kommer leva då, men våra kommande släktingar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow of Darkness Skrivet 13 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2005 Jag tror borgerna kommer rädda oss från solen och göra oss till borger och det är så borger har kommit med i Star Trek :D Nä men om jag ska vara ärlig lär vi kunna skapa otroliga saker på de senaste åren. Kanske någon sak driven på absolut ingenting som flyttar vidare jorden till ett annat stället med en ny sol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 16 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2005 Eller ett slags skepp som flyttar alla människor och djur arter till en annan planet... men den lär vara rätt stor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 De sista överlevarna kan ju leva några år i en rymdfarkost nånstans.... Där kan man ju andas.... till skillnad mot på jorden...När slutet är alltså.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Innan domedagen kommer, så tror jag vi redan listat ut hur vi kan leva på en annan planet, tex Mars. Då flyttar vi bara dit och Jorden sprängs/förintas, w/e Sen så när Mars är nära undergång så hoppar vi vidare, från olika planeter till andra. :P PS! FAKTA!111!1: Enligt mayaindianerna kommer domedagen den 21 december 2012. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 enligt 2 killar som träffade jesus för ca 100 år sen skulle världen gått under för nästan 80 år sedan ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 20 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2005 Chansen är större att man blir påkörd av en bil eller något liknande än att man får en komet i huvudet. Och var inte alla rädda för att jorden skulle gå under 2000? inte gjorde den det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 20 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2005 Innan domedagen kommer, så tror jag vi redan listat ut hur vi kan leva på en annan planet, tex Mars. Då flyttar vi bara dit och Jorden sprängs/förintas, w/e Sen så när Mars är nära undergång så hoppar vi vidare, från olika planeter till andra. :P PS! FAKTA!111!1: Enligt mayaindianerna kommer domedagen den 21 december 2012. :D Haha det där går nog itne många på.Mayaindianerna>Majjaindianerna>Höga indianer. Så förknippar nog många med det och därför itne tro på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nogger Mint Skrivet 20 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2005 Och vad menar du med det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.