Hoppa till innehåll

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli


Rallypacker

Rekommendera inlägg

  • Svar 111
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror inte att det kommer att vara så många som bryr sej. Det är mest dom som tankar ner och säljer som dom kommer att jaga. Dom vanliga användarna som tankar ner några filmer i veckan kommer dom inte att bry sej om så mycket har jag hört. Men man vet ju inte om det stämmer direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D Liksom vad oroar ni er om, Bredbands bolagen kollar vilka det är som använder mest bredband... liksom laddar man ner 20 låtar eller en film eller program så tar det mycket bredband.. så kan de se om det är någon som laddar ner mer än normalt... ganska taskigt för de som faktiskt laddar ner sharewares och gratisprogram eller klassisk musik...

 

och vad oroar ni er om ni laddar väll inte ner Copyrightat material. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag (1/5) träder den nya lagen mot fildelning i kraft. Efter det får man inte fildela det minsta.

 

Jag tycker att lagen är fel, för den musik man laddar hem, är oftast sån som man aldrig tänkt att köpa. Men jag vill veta er åsikt.

 

Även om en lag som förbjuder fildelning träder i kraft finns det ju ingen som säjer att man inte får ladda hem filer om jag inte misstar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fildelning har länge varit olagligt, men nu ska dom väl försöka stoppa de som tankar. att säga att man ska utålna detta och tjäna pengar på skivor är bara idioti. det finns alltid personer som inte gillar lagar. flera kommer alltid att ladda ner musik. det finns ju redan nysläppta program som håller poliser och co borta.

 

men visst, tjocke kåtechefer vill alltid gå mot det som egentligen är okej. fuck it. hard.

 

bara några få kommer åka fast, 10 max.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...