Hoppa till innehåll

Ny Lag Mot Fildelning 1:a Juli


Rallypacker

Rekommendera inlägg

Hoppsan, rubriksfelet kan skyllas på mig, tänkte skriva juli, men skrev visst juni.

 

Förlåt mig forumiter! *lyfter på hatten och bugar samt ber om ursäkt*

 

Tycker den lagen är åt helsike, jag tänker inte lägga av. Om jag inte kan ladda ner låtar, så kommer jag inte kunna upptäcka nya artister osv. och det är skivbolagens fel att skivorna kostar så fördömt mycket! Nej, jag ska INTE sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag håller med er fullt ut. Tyvärr gör inte lagen det och när den träder i kraft gör vi alla bäst i att inte säga att vi fortsatt med nedladdningen :P

 

Officiellt är vi laglydiga.

Inofficiellt tankar vi fett!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fast jag tror inte fildelningsprogram är olagliga - bara att tanka.

 

men nu har jag börjat tänka såhär;

 

nu är det ju lika olagligt att tanka "schnappi das kleine krokodil" som "windows server 2003". förr kunde man ju tanka musik utan att vara olaglig så därför tankade jag helst inte program förut. men nu är det ju olagligt att tanka musik oxå så varför inte tanka både och?

 

det sämsta är ändå straffskatten på dvd/cd skivor. tror de verkligen att folk bränner cd skivor och lyssnar på i sina cdspelare? det gör iaf inte jag. vad tror de en mp3 spelare är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt.

 

Nu har jag bara några frågor att ställa...

 

* Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha?

* Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt.

 

Nu har jag bara några frågor att ställa...

 

* Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha?

* Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S

 

kommer bli ja. altså inte är?

för på nyheterna sa de att "fildelningsprogram blir altså inte olagliga"

fast de kommer säkert att bli...

 

capone: det är väl en debatt, fast det finns kanske ingen som tycker annorlunda här. en debatt kan oxå vara att man diskuterar om varför lagen finns till osv.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja allt som har med fildelning att göra kommer bli olagligt. Om det fortsätter kommer tillslut datorer bli olagliga.

 

 

Vi försöker ju alla påverka varandra. Alla som skrivit här än så länge verkar vilja stärka fildelning eller i alla fall har de inget emot det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...