Escain Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Hoppsan, rubriksfelet kan skyllas på mig, tänkte skriva juli, men skrev visst juni. Förlåt mig forumiter! *lyfter på hatten och bugar samt ber om ursäkt* Tycker den lagen är åt helsike, jag tänker inte lägga av. Om jag inte kan ladda ner låtar, så kommer jag inte kunna upptäcka nya artister osv. och det är skivbolagens fel att skivorna kostar så fördömt mycket! Nej, jag ska INTE sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Inte jag heller. kommer alltid fortsätta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow of Darkness Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Utan att ladda hem skulle jag väll (nästan) aldrig hört talas som Rammstein, jag skulle inte hitta en del saker som jag måste betal skit hög frakt och tull inklusive 350 spänn ;) Nej det var en dålig idé av Thomas Bodström att komma med den idén <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 6 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2005 Jag håller med er fullt ut. Tyvärr gör inte lagen det och när den träder i kraft gör vi alla bäst i att inte säga att vi fortsatt med nedladdningen :P Officiellt är vi laglydiga. Inofficiellt tankar vi fett! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2005 fast jag tror inte fildelningsprogram är olagliga - bara att tanka. men nu har jag börjat tänka såhär; nu är det ju lika olagligt att tanka "schnappi das kleine krokodil" som "windows server 2003". förr kunde man ju tanka musik utan att vara olaglig så därför tankade jag helst inte program förut. men nu är det ju olagligt att tanka musik oxå så varför inte tanka både och? det sämsta är ändå straffskatten på dvd/cd skivor. tror de verkligen att folk bränner cd skivor och lyssnar på i sina cdspelare? det gör iaf inte jag. vad tror de en mp3 spelare är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2005 Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt. Nu har jag bara några frågor att ställa... * Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha? * Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 8 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2005 Du har helt rätt epaaj med dina 2 punkter. Men en annan sak, är detta en debatt? Alla håller med varandra och kommer på nya bra saker med nedladdning. Ingen debbaterar ju emot. Sällan en debatt. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2005 (redigerat) Fildelningsprogram blir olagliga de också. Eller kommer bli. Bittorrenttrackers kommer också bli olagliga. Allt som hjälper dig att fildela kommer bli olagligt. Allt som kan gå runt kopieringsskydd ska bli olagligt. Nu har jag bara några frågor att ställa... * Det går att bränna med windowsmediaplayer. Blir den olaglig att ha? * Om man inte får tanka någonting som är skyddat av copyright. Hur är det då med bilder man får hem när man surfar på sidor? Kan man bli anmäld? :S kommer bli ja. altså inte är?för på nyheterna sa de att "fildelningsprogram blir altså inte olagliga" fast de kommer säkert att bli... capone: det är väl en debatt, fast det finns kanske ingen som tycker annorlunda här. en debatt kan oxå vara att man diskuterar om varför lagen finns till osv. Redigerat 8 Juni 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 8 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2005 Ja allt som har med fildelning att göra kommer bli olagligt. Om det fortsätter kommer tillslut datorer bli olagliga. Vi försöker ju alla påverka varandra. Alla som skrivit här än så länge verkar vilja stärka fildelning eller i alla fall har de inget emot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2005 hoppas bara inte de förbjuder bredband! fast det är ju knappast troligt men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 9 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2005 Nej, så långt lär de inte gå... fast det dem gjort hittils är mycket nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 9 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2005 hoppas bara inte de förbjuder bredband! fast det är ju knappast troligt men ändå. Bredband komer dom inte att förbjuda eftersom då kan ju inte företagen använda bredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.