Hoppa till innehåll

Emu


Nain

Rekommendera inlägg

Jag argumenterar.

Jag är int för något av de. Men asså var är vi på väg? samma lagar (EU), Samma Pengar (EMU), snart kommer väl samma språk?

Jag ser ingen nackdel med att sudda ut gränserna på europa. Men då blir det inget land. Ni som säger att man får mindre makt, tänk såhär; USA har mycket makt och pengar. De är ett exempel på ihopsmälta länder som fungerar bra. Jag ser ingen nackdel med det.

 

Men alla delstater är väl en "nation" med egen "statsminister".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Jag argumenterar.

Jag är int för något av de. Men asså var är vi på väg? samma lagar (EU), Samma Pengar (EMU), snart kommer väl samma språk?

Jag ser ingen nackdel med att sudda ut gränserna på europa. Men då blir det inget land. Ni som säger att man får mindre makt, tänk såhär; USA har mycket makt och pengar. De är ett exempel på ihopsmälta länder som fungerar bra. Jag ser ingen nackdel med det.

 

Nej det finns fortfarande en snubbe som styr hela altet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Den federala presidenten (George W. Bush) har inte mycket makt när det gäller saker som berör delstaterna i sig. Tyvärr så är det han som har ansvar för utrikespolitiken tillsammans med Condoleezza Rice.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Euro är lurigt -- man tänker oftast att en euro är som 10 kr, fast lite mindre. Men det blir mycket stora skillnader om priset är över 5000.

 

EMOT EURO!

 

Precis som några sagt här: Det är coolare med egen valuta som man stolt kan visa upp för andra länder!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst Perisoreus

Om den Europeiska Unionen skulle slås samman skulle Sverige bli lätt för omvärlden att glömma. Redan nu stör EU på nästan alla områden i Sverige förutom valutan och postväsendet. Ett EMU-medlemskap för Sverige skulle innebära ännu ett steg mot försvinnandet av riket. Det skulle då inte dröja länge innan EU skulle ge sig in på postväsendet och bestämma t.ex. samma porto överallt i EU och likadana postlådor, frimärken etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...