kola_king Skrivet 28 September 2005 Rapport Skrivet 28 September 2005 Borde man höja eller sänka hastighetsbegränsningarna, eller behålla de som de är? Vad tycker ni? Själv tycker jag att de är bra som de är. Citera
Claudia Skrivet 28 September 2005 Rapport Skrivet 28 September 2005 Visst är det så att om det är en skylt på var sida om vägen så plussar man ihop dem :P 30 gränsen utanför skolor ska de självklart behålla, men endel 30 gränser är bara irreterande, jobbiga, och på fel ställen....... nja, kan inte bestämma mig där... Citera
Vitdom Skrivet 29 September 2005 Rapport Skrivet 29 September 2005 Man ska följa hastighets gränserna! De är till för att inen ska skadas eller dö! FÖLJ DEM ELLER FÅ BÖTER (FÖR ALLAS SÄKERHET) Citera
kola_king Skrivet 29 September 2005 Författare Rapport Skrivet 29 September 2005 Instämmer med Vitdom. Det är alldeles för få som följer begränsningarna. Typ 9 av 10 kör för fort (kanske lite överdrivet, men nästan). Citera
Mezox Skrivet 29 September 2005 Rapport Skrivet 29 September 2005 Man ska följa hastighets gränserna! De är till för att inen ska skadas eller dö! FÖLJ DEM ELLER FÅ BÖTER (FÖR ALLAS SÄKERHET) Tråden säger inte att man ska skippa de <_<Men att det är för låga gränser på vissa ställen. Citera
Gäst The heroin Skrivet 29 September 2005 Rapport Skrivet 29 September 2005 Ju fler liv man spar desto bättre... Det bästa är ju att inte köra bil alls. Citera
The Balrog Skrivet 29 September 2005 Rapport Skrivet 29 September 2005 tycker att klass II moppar aka.30 moppar, borde höjas till iaf 45, som EU. Citera
Scones Skrivet 30 September 2005 Rapport Skrivet 30 September 2005 Jag tycker nog det är rätt så bra som det är nu. De e klart att det inte e lika kul o köra sakta som o köra snabbt. Men om hastighetsgränserna kan rädda liv så e det väl värt det. Citera
epaaj Skrivet 30 September 2005 Rapport Skrivet 30 September 2005 De hastighetsbegränsningar som finns idag är både bra och dåliga. Det finns de som inte klarar av att köra fort och det finns det som kan åka jättefort och fortfarande har allt under kontroll. De som kan åka bil bra borde kunna få åka fortare. Men då dyker ett nytt problem upp. Vem bestämmer vem som kör bra? Jag tror att det skulle hända fler olyckor om begränsningarna höjdes med några tior. Det finns ju de som inte är särskilt bra på att köra :/ Citera
Nain Skrivet 1 Oktober 2005 Rapport Skrivet 1 Oktober 2005 Kan ni gissa vad jag kommer svara :P Ta bort alla gränser det är löjligt, man ska få köra hur fort man vill... framför allt på motorvägar... där borde man få köra 200 Men ni kommer förståss som vanligt tycka tvärtom... men som sagt ät det korkat att köra för långtsamt. Själv kör jag alltid för fort... det är fartvinden som är kul... fast det är ju moppe iofs... Citera
kola_king Skrivet 2 Oktober 2005 Författare Rapport Skrivet 2 Oktober 2005 TÄNK LITE! Om du kör i typ 200 km/h och så plötsligt dyker det upp ett hinder lite längre fram på vägen, så hinner du knappast bromsa. Kör du dock typ 100 (om vi nu tänker oss att vägen i fråga är E4:an eller någon sån väg) så har du mycket större chans att hinna bromsa, och kanske räddar ditt liv. Citera
Nain Skrivet 2 Oktober 2005 Rapport Skrivet 2 Oktober 2005 Men det är väl mitt eget ansvar och val, det ska ingen annan bestämma... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.