Hoppa till innehåll

Hastighetsbegränsningar


kola_king
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

De hastighetsbegränsningar som finns idag är både bra och dåliga. Det finns de som inte klarar av att köra fort och det finns det som kan åka jättefort och fortfarande har allt under kontroll.

 

De som kan åka bil bra borde kunna få åka fortare. Men då dyker ett nytt problem upp. Vem bestämmer vem som kör bra?

 

Jag tror att det skulle hända fler olyckor om begränsningarna höjdes med några tior. Det finns ju de som inte är särskilt bra på att köra :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ni gissa vad jag kommer svara :P

 

Ta bort alla gränser det är löjligt, man ska få köra hur fort man vill... framför allt på motorvägar... där borde man få köra 200

 

Men ni kommer förståss som vanligt tycka tvärtom... men som sagt ät det korkat att köra för långtsamt.

 

Själv kör jag alltid för fort... det är fartvinden som är kul... fast det är ju moppe iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TÄNK LITE! Om du kör i typ 200 km/h och så plötsligt dyker det upp ett hinder lite längre fram på vägen, så hinner du knappast bromsa. Kör du dock typ 100 (om vi nu tänker oss att vägen i fråga är E4:an eller någon sån väg) så har du mycket större chans att hinna bromsa, och kanske räddar ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...