Hoppa till innehåll

Övernaturilgt


Zoxy

Rekommendera inlägg

skulle bli förvånad om det inte finns liv (utomjordingar) på andra planeter. spöken tror jag lika mycket på som religon. har aldrig hört talas om något spökliknande, förutom på TV men det vet vi ju hur pålitligt det är. skulle gärna vilja se bevis på ett "spöke".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 443
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst VilmerDaKing

Hmm... Som sagt så måste det finnas utomgjordingar. Hur skulle det vara möjligt att av alla trillioner biljioner Goolopolex planeter skulle vi vara den enda planeten som hade liv. Det är nästan omöjligt... :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen vet så... Jag tror nog ändå inte riktigt på att det finns utomjordingar men man är ju inte helt säker.

 

Spöken däremot tror jag lite på. OKej man ska ju inte luras av alla tv-program då men det kan nog finnas. En gång när jag var liten och låg vaken på natten så tror jag mig h sett en tjej stå framför mig och sedan som blixtra bort. Vet inte om jag drömde eller ej. Brubblar än idag vad det va som jag såg :rambo:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg en läskig grej häromdagen... Det var typ alldeles mörkt, så min kompis och gick ut en stund. Då såg vi typ en genomskinlig "ung" (han såg ut att va typ 20) man som kom emot oss på vägen, så vi började springa. När vi kommit ett par meter så snubblade jag, så klumpig som jag är, och mannen kliver på mig, utan att det känns. Jag skriker, och då försvinner han direkt.... Jag har ett skrubbsår och ett minne som bevis... xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen vet så... Jag tror nog ändå inte riktigt på att det finns utomjordingar men man är ju inte helt säker.

 

Spöken däremot tror jag lite på. OKej man ska ju inte luras av alla tv-program då men det kan nog finnas. En gång när jag var liten och låg vaken på natten så tror jag mig h sett en tjej stå framför mig och sedan som blixtra bort. Vet inte om jag drömde eller ej. Brubblar än idag vad det va som jag såg  :rambo:

 

Jag tror i alla fall mer på utomjordingar än på spöken. Jag menar, spöken är ju något som vi här på jorden kommit på själva. Det är nog bara nåt som finns i våra huvuden, liksom.

Men sannolikheten för att det ska finnas liv på andra planeter är inte så liten faktiskt, om man tänker sig hur stort hela universum är.

 

Fast vem vet, kanske är inte universum så stort eller så oändligt som vissa hävdar. Det kanske mer är som i Matrix Revolutions (3:an), när Neo befinner sig vid tunnelbanestationen, fångad av Merovingian. Då försöker han ju komma ut genom att springa efter tågspåret och in i tunneln. Det resulterer ju i att han bara kommer tillbaka till andra änden av stationen igen. Det kanske är samma sak med universum. Om man färdas tillräckligt långt så kommer man kanske tillbaks till andra änden av rymden.

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen vet så... Jag tror nog ändå inte riktigt på att det finns utomjordingar men man är ju inte helt säker.

 

Spöken däremot tror jag lite på. OKej man ska ju inte luras av alla tv-program då men det kan nog finnas. En gång när jag var liten och låg vaken på natten så tror jag mig h sett en tjej stå framför mig och sedan som blixtra bort. Vet inte om jag drömde eller ej. Brubblar än idag vad det va som jag såg  :rambo:

 

intressant teori. men det gör det bara väldigt krångligt att förklara hur universum skapades. jag tror också att universium är runt på något sett men än så länge håller jag mig till inflationsteorin.

men tillbaka till ämnet. utomjordingar. om det finns så är dom antagligen lika välutvecklade som vi. jag tror inte dom är så där übersmarta för dom har haft samma tid på sig som vi har haft, vilket är ungefär 14 miljarder år. så jag tror att första kontakten med interligent liv sker någonstans mellan våran planet och deras planet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg på ett program på Discovery, och enligt den ska fält-ringar inte vara utomjordiska, utan en enorm Maya-kalender som förutspår att jorden går under när klockan slår 12 på nyårsafton 2011, alltså när det blir nytt år. Detta låter omöjligt, men om aliens och spöken finns, varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad vet vi om hur stort universum är. Liksom här är ett exempel på en grej:

-Det finns mer atomer i ett äpple än vad det skulle rymmas äpplen på jorden.

Tänk då en fortsättning att det skulle rymmas mer jordklot i ett annat solsystem än vad det skulle rymmas sandkorn på solen. Liksom vi vet så lite. Än så länge iaf. Forskningen går framåt men troligtvis kommer vi aldrig få veta det. Eller vad vet jag vad som händer efter döden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...