Hoppa till innehåll

Allra Först


RaXeZ

Rekommendera inlägg

  • Svar 188
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om Gud skapat Jorden har han då skapat alla Supernovor i universum som har blivit framställda?

Alla Nebulosor och Vita Dvärgar? En sådan person som Gud tror jag inte existerar. Hur skulle han isåfall ha existerat i början av allting?

Man måste ha bevis eller bra argument för att säga sanningen. Dock så tror jag inte att de Kristna har någon särskild bra bevis på att han finns. (Jovisst... Bibeln finns. En bok om gamla sagor och den biten.)

 

Ursäkta. Nu gled jag från ämnet.

 

Men det är säkert ingen som läst Liftarens Guide Till Galaxen va? Låt mig citera en sak ur boken;

Många folkslag tror att universum skapades av någon gud, men Jatraviderna på Viltvodel VI tror att hela universum i själva verker kom fram när en varelse kallad Den Store Gröngölingen råkade snyta sig en dag.

Jatraviderna, som lever i ständig skräck för någonting dom kallar Den Stora Vita Näsdukens Ankomst, är små blåa varelser med mer än femtio armar var. Dom är unika, eftersom dom är det enda släktet i världshistorien som uppfunnit spray-deodoranten före hjulet.

Hursomhelst är teorin om Den Store Gröngölingen inte särskilt spridd utanför Viltvodel VI, och eftersom universum är så snurrigt som det är måste nya förklaringar sökas oupphörligt.

 

Där har vi en, ganska absurp men intressant teori.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

läste om något indianfolk någonstans. deras skapelseberättelse var ungefär såhär:

Från början var jorden bara ett stort hav. Utan fast mark eller något liv. Förutom en hare. En dag fick han för sig att testa hur långt ner han kunde dyka. Han simmade ända ner till botten. Som trofé tog han med sig ett sandkorn upp. Han lade det ifrån sig och dök ned till botten och tog upp ännu ett sandkorn. De bildade så småningom en liten hög. Efter en lång lång tid hade högen blivit så stor att den knappt hade något slut. Nu hade jorden skapats.

 

undrar hur han lyckades stapla dem utan att de sjönk ned igen... :huh:

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller hur! Gud finns!

Jobbigt när vetenskapsmännen kommer med sina loliga teorier så tror folk bara på dem!

 

Ja... Jag tror faktiskt omvänt det du tänker nu.

 

Tänk att de religösa kommer med sina dumma teoerier om gud och att de faktiskt tror på det. Jag håller med Hetwitt till en del. Förutom att använda ett ganska opassande språk till väders men jag kan inte hålla med er, Puck0 & Fusion.

Jag är en stolt Ateist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...