Brongatonga Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Jag har inte orkat köra sista bossen på Banjo Kazzoie klarar aldrig den där frågesporten över lavan är det vägen till Grundtilda eller finns det nåfot annat sätt att Möta henne?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gun Guy Skrivet 13 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2006 Jag har inte orkat köra sista bossen på Banjo Kazzoie klarar aldrig den där frågesporten över lavan är det vägen till Grundtilda eller finns det nåfot annat sätt att Möta henne?? Nej, tyvär inte. Hoppas du läste vad dom sa under spelet och lysna. Ha tålamod på en fråga tills svaret är i ditt huvud och svara sen. Fattar du inte gissa, men inte bara ta utan vilken du tror. Jag kan beräta när du kommer till gruntilda ska du först undvika när hon försöker köra över dig med kvasten. När kvasten stanar hoppa och tryk på b i luften så du skadar gruntilda. Sen så skutter hon magi på dej du ska då hoppa up på en kant och skutta ägg på henne. Sen flyger hon iväg och då får du en flygplata och ska flyga i luften och atakera henne med superfart. Sen får hon en sköld, så du inte kan skada henne. Hon skutter eld bollar på dig undvik dom och när hon skutter sin special atak, skydda dig med guldfjädrar. Då kommer det up jinjo statyer ur marken, skutt ägg i ett hål i en sten dom står på och dom atakerar gruntillda. Sen kommer en jätte jinjo staty med fyra hål, när du väcker den har du klarat spelet. Lyka till! Om du inte förstod eller behöver mer hjälp säg bara till. B) Om du behöver hjälp med en fråga ställ den till mig, nämn ochså alternativen. Inga privat medelanden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brongatonga Skrivet 14 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Okej tack för hjälpen ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Har klarat frågesporten men fick ej möta henne :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gun Guy Skrivet 14 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2006 Har klarat frågesporten men fick ej möta henne :( Du måste ha 25 puzzelbitar och cirka 810 noter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lill_angus Skrivet 15 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Jag har inte orkat köra sista bossen på Banjo Kazzoie klarar aldrig den där frågesporten över lavan är det vägen till Grundtilda eller finns det nåfot annat sätt att Möta henne?? nej du moste göra frågesporten! för mig tog det flera dagar ian jag klarade det! tillslut lär man sig frågorna utantill. du kan ju skriva ner alla frågorna på ett papper eller nått för det finns inte så monga frågor! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brongatonga Skrivet 15 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Så man måste även ha massa Pusselbitar och noter efter frågesporten :cry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 15 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2006 Tyckte att det var ganska lätt. Man måste också försöka ta en bra väg, typ försöka att inte gå på nån man dör direkt på eller ta så många kort som möjligt så kan man hoppa över dem svåra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mario 357 Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag måste bara hitta 7 pussel bitar och sen ska jag möta henne. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Det smartaste sättet att klara av frågesporten är att först gå runt och prata med häxans syster (Hon i rosa, kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter) Hursomhelst så berättar hon en hel del man kan ha nytta av på varje ny plats hon står på berättar hon en ny sak om gruntilda, (jag vet att när jag slog häxan i frågesporten, skrev jag ner stöd saker från det hennes syster hade sagt) det hjälpte faktiskt mig. Sedan när man väl är där måste man noga tänka ut villken väg man ska ta, man måste undvika rutor med klockor på för det är lättare att man dör om man måste slåss mot en gammal boss. Sedan måste man tänka på att försöka ta liven, och komma på plattorna som gör att man får hoppa över en/två plattor dom är användbara och man ska bara använda dem i nödfall. Hoppas mina tips var till någon hjälp =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gun Guy Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Det smartaste sättet att klara av frågesporten är att först gå runt och prata med häxans syster (Hon i rosa, kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter) Hursomhelst så berättar hon en hel del man kan ha nytta av på varje ny plats hon står på berättar hon en ny sak om gruntilda, (jag vet att när jag slog häxan i frågesporten, skrev jag ner stöd saker från det hennes syster hade sagt) det hjälpte faktiskt mig. Sedan när man väl är där måste man noga tänka ut villken väg man ska ta, man måste undvika rutor med klockor på för det är lättare att man dör om man måste slåss mot en gammal boss. Sedan måste man tänka på att försöka ta liven, och komma på plattorna som gör att man får hoppa över en/två plattor dom är användbara och man ska bara använda dem i nödfall. Hoppas mina tips var till någon hjälp =) Hon säger 3 nya saker om gruntilda på varje ställe. Hon brukar finnas i rumet inan en värld, Stor sal, och där man sätter ihop puzzel till en ny värld. Resten måste man läsa vad saker säger, komma ihåg bilder där man vart och sånt. Ju mer man gjort inan man kommer dit, ju lättare blir frågesporten. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg