Hoppa till innehåll

Livselexir?


Mezox

Rekommendera inlägg

Såg någon idag på Discovery channel.

Det handlade om åldring och att man har kommit på ett ämne som dödar fria radikaler (nåt sådant) och gör så att man lever längre. På maskar och råttor har det haft verkan, och fördubblat livslängden.

Vad tycker/tror ni om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mja. Lockande ideé hos de flesta människor men inte hos mig. Jag vill leva det liv jag har och då jag ska dö så dör jag. Vare sig det är utav en Sjukdom eller en olycka.

Om jag dock överlever en sjukdom eller en olycka så känner jag mig som jag skulle kunna leva 100 år till utan något livselexir. Livslågan är det den som bestämmer. Många människor lever tills de är över 100 år men vad tror ni det kan vara för orsak till det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mja. Lockande ideé hos de flesta människor men inte hos mig. Jag vill leva det liv jag har och då jag ska dö så dör jag. Vare sig det är utav en Sjukdom eller en olycka.

Om jag dock överlever en sjukdom eller en olycka så känner jag mig som jag skulle kunna leva 100 år till utan något livselexir. Livslågan är det den som bestämmer. Många människor lever tills de är över 100 år men vad tror ni det kan vara för orsak till det?

 

Det beror på ganska mycket som t.ex vilket mat du äter.

T.ex här i Sverige är det många som äter överdrivet med socker,och det påverkar ju livslängden långsiktigt.

Men det var för några år sedan som jag tror att jag läste i en bok att det skulle komma medecin som skulle förlänga fitt liv med typ 50 år,det är kanske samma sak som Mezox sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag såg nåt liknande på discovery för ett tag sen. Det var typ nån injection som fick cellerna att fortsätta massproduceras så att man inte åldrades. Fast det hjälpte bara ca 20 år, sen började man åldras igen och det fortsatte som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter inte som nått för mig det där. Jag är väldigt jordnära, och nöjd med vad jag har.

Alla dör vi en dag, om det är idag eller imorgon kan ingen veta. Jag tycker det ska förbli på det viset. Om där e någon som vill testa det, och kanske bli dubbelt så gammla, gör det. Men själv skulle jag nog inte vilja det. Har ett liv, och är helt nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis. 80, är lagom. Jag vill aldrig bli en gaggig gubbe, med alzheimers som knappt kan gå och måste ha blöja.

 

Blöja skulle nog inte vara helt fel. Slippa gå bort till toan varje gång man ska uträtta sina behov. :)

Visst, har man ingen familj (barn, fru, mamma och pappa (borde gått bort för länge sen)) så kan man gärna dö vid 80-års åldern.

I annat fall om man har barnbarn så vill man ju gärna se de växa upp :)

 

[EDIT] Mjömjö.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis. 80, är lagom. Jag vill aldrig bli en gaggig gubbe, med alzheimers som knappt kan gå och måste ha blöja.

 

Är man i 80-års åldern då är väl ens barn redan vuxna...eller?

Varför vill ni inte leva längre ?(ni som inte har förklarat)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis. 80, är lagom. Jag vill aldrig bli en gaggig gubbe, med alzheimers som knappt kan gå och måste ha blöja.

 

fy så snuskigt. En gång när jag låg på sjukan, så fick jag dela rum med två gamla farbröder. När jag ligger och äter frukost, så kommer sjuksköterskan in till den ene och säger : Har du bajsat på dig ? Vi får nog byta blöjan.

Resten av min relativt välsmakade frukost, var inte så välsmakande längre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

precis. 80, är lagom. Jag vill aldrig bli en gaggig gubbe, med alzheimers som knappt kan gå och måste ha blöja.

 

 

Det där kallar man en ren apatitretare. ^_^

 

Men visst. Jag vill inte leva alltför länge egentligen. Hellre att jag dör vid den ålder jag anser vara bäst för mig själv. Jag vill gärna också se mina barn & barnbarn växa upp. Ägna mycket åt mitt liv då jag är gammal åt att skriva. Sitta hemma och ta det lugnt i den heta sommarvärmen i den coola villa jag då har nere i Italien då min son hade blivit en väldigt erfaren arkitekt och dottern ska vara en framgångsrik modell designer. Sedan forslar de sina pengar till mig så tar jag nytta utav det.

Lite girigt men vad f*n. Någon gång ska man leva i glansriket och känna sig snuskigt rik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...