Hoppa till innehåll

Livselexir?


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Det skulle kanske vara trevligtr om man är döende i 20 årsåldern, då vill man ju leva mycket längre.

Men om det pillret släpps ut i världen kommer det att bli som Kina, man får bara skaffa ett barn per famlij.

Annars så måste de göra så att pillret är svindyrt så bara rika personer kan köa det eller nåt liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Livselixir kommer jag inte att använda, möjligtvis om jag är döende när jag är mycket ung då kan jag tänka mig och använda det. Men om det här elixiret skulle fungera lär inte jag få tag i det, om de inte säljer det på mataffärer. Vill dö när jag ska dö…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså om det skulle fungera

fattar ni hur överbefolkat jorden skulle bli o så många gamlingar man måste lägga penagar på

detta kommer vara som nåt annat dumt människan uppfunnit

 

Asså, du verkar inte fatta man får tyå rynkor först vid 60 års åldern och man åldras långsammare man blir inte krokigare och ynkligare.

Och förresten: Vem har sagt att hela världen skulle använda det?

 

Ärligt talat så var syftet med tråden att diskutera om man trodde det var på riktigt och inte om man tyckte det var bra.

 

Men när vi ändå kommit en bit så kan man fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

(Vid livets slut, och nu menar jag när kroppen inte kan göra något och man är passiva och inte kan göra något, så vill många dö. Man kan inte begå självmord och dödshjälp är inte tillåtet. Och man kanske hade tagit "livselexiret" en gång eller i flera år, beroende på vad det är, så man kan inte dö naturligt, utan tvings leva i typ 40 år till.)

 

Vad vill man göra när man fått sitt liv förlängat? Man kan kanske inte njuta av livet lika "onyttigt", kroppen tål det inte, man kanske blir sjuk och ligger i sängen resten av det långa livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Vid livets slut, och nu menar jag när kroppen inte kan göra något och man är passiva och inte kan göra något, så vill många dö. Man kan inte begå självmord och dödshjälp är inte tillåtet. Och man kanske hade tagit "livselexiret" en gång eller i flera år, beroende på vad det är, så man kan inte dö naturligt, utan tvings leva i typ 40 år till.)

 

Vad vill man göra när man fått sitt liv förlängat? Man kan kanske inte njuta av livet lika "onyttigt", kroppen tål det inte, man kanske blir sjuk och ligger i sängen resten av det långa livet.

 

Man åldras långsammare.

Så man blir sådär först kanske något år innan man dör i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...