Hoppa till innehåll

Pul


Anorectic

Rekommendera inlägg

http://www.sebpage.no-ip.com/hires/nopul.cgi

 

Jag är varken för eller emot detta, men tycker ni detta borde vara något som borde införskaffas i sverige? Grabben här (som jag känner) har ju goda förklaringar och anledningar till detta.

 

EDIT: Grabben som skapade sidan pratar även om en PBFW, en Personal Body FireWall, en krets som installeras i nacknerven, som automatiskt känner av om man ska göra något olagligt, för att sedan blockera handlingen.

Redigerat av Anorectic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja vet inte riktigt... visst är jag för ökad användning av övervakningskameror och sådant för att öka säkerhet mm, men helt skippa PUL är för mycket. visst om man tänker ett steg är det jättebra men tänker man två steg är det idiotiskt. det skulle nämligen innebära att vem som helst, när som helst, hur som helst skulle få göra vad de ville. sätta upp övervakningskameror i omklädningsrum utan att någon vet om det, föra statistik om dina åsikter som sedan enkelt kan säljas för tusentals kronor till högerextremister etc som eventuellt bara vill döda alla med en annan åsikt än de själva.

 

och så använder han som skrivit artikeln internet explorer och tror att det är bättre på något slags sätt. och så CGI script som om inte det vore nog! jaja...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är jag som har skapat sidan.....

Men om du inte har ie kan du gå in på www.sebpage.no-ip.com och välja låg kvalitet. Sedan trycker du på stoppa pul så kommer du till antipulsidan.

 

åsiktsregistrering är ju bara bra, så man kan hitta sådana som planerar stora bankrån och så man kan haffa dom i förtid....

 

PBFWn ska fungera som en automatisk brottsbekämpning.... vore ju jättesmart så man kan avskeda alla:

-domare

-poliser

-åklagare

-advokater

-fängelseväktare

-säkerhetsvakter (typ securitas)

 

Vi skulle tjäna mängder av pengar på att operera in automatisk brottsbekämpning i allt folk i hela sverige....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aha. tackar...

 

jag förstår precis hur du tänker. men risken är att inte bara sådana som vill samhället och människorna väl använder sig av systemen. jag har inget emot att bli övervakad av polis etc såvida jag inte kan åka dit på felaktiga grunder.

men jag har inte lika stor lust att bli övervakad av någon annan. säg t.ex. att jag har en motorcykel. en BMW. i kvarteret mittemot bor tre grannar som alla har Honda mc:s. till på köpet har de ett kriminellt förflutet. utan vidare och utan att bryta mot lagen kan de; se att jag är inne på hemsidor som är emot Honda. se att jag beställer en t-shirt med texten "Jag kör BMW, inget Hondaskit". de kan även övervaka mitt hus och se att jag har BMWprylar överallt och har en Hondaaffisch som jag kastar pil på. de tre grannarna är frälsta i Honda och bestämmer sig för att döda mig.

dåligt exempel kanske men vad jag menar är att det skulle missbrukas. däremot är jag nog för att polis och myndligheter kan få större frihet och t.ex. tillgång till PKU registeret. det kommer förmodligen fria fler oskyldiga och lösa fler brott än vad människor tar sakda av att behöriga myndligheter kollar på deras blodprover.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en sak om obehöriga övervakar och en annan när myndigheter/staten övervakar....

 

Man kanske skulle ha en balk som inte gäller alls för myndigheter och staten, och där stoppar man hela pul, och lagen om videoövervakning, vilket innebär att staten och myndigheterna skulle få HELT 100 % fria händer att övervaka vem som helst när som helst. Det vore bra det.

 

Vad sägs om ett krypterat inopererat GPS-chip så polisen bara kan knappa in vilket personnummer som helst och få fram en prick på en karta....

 

Då blir det lättare för polisen att "jaga" misstänkt folk. Eller rättare sagt man behöver inte jaga... Det är bara att följa en prick på en karta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bah ! sverige är som en öppen bok. Alla kan få veta allt om just DIG.

 

Vad du heter

Var du bor/har bott

Om du har bil

Reg. nummer på bilen

Telefonnummer

Vad du jobbar med/vilken skola du går i

Vad du tjänar

Vilka betyg du har

Om du har begått några brott

Vad du har betalat i skatt

Om du har några skulder hos kronofogden

Om du är gift

Var dina barn går på dagis

Var dina släktingar bor

Vad de heter

Hur gammal du är

När vilket datum/månad du föddes

 

Allt detta plus lite till kan vem som helst ta reda på bara genom att ringa några samtal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har begått några brott, Var dina barn går på dagis, Om du har några skulder hos kronofogden är jag ganska säker på att du inte helt enkelt kan ta reda på. inte hursomhelst. men visst är det mycket ändå.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag tycker att förslaget verkar lindrigt sagt dåligt. Om alla som begår brott kan tas fast skulle fängelserna överbelastas med fångar, inga domstolar skulle hinna gå igenom den enorma mängd brott som uppdagas på detta sätt, m.m. Praktiskt taget alla medborgare begår något litet brott någon gång. T.ex. cykla utan hjälm fast man är under 15 år, kör för fort (alla har säkert någon gång kört åtminstone 1 km/h för fort), struntar i rödljus om inga andra fordon syns till o.s.v.

 

Dessutom tror jag nog att många finner det obehagligt om någon kan följa vad man äter, hur många gånger man går på toa, vad man läser för tidningar, ja, listan kan göras hur lång som helst. Och var skulle denna enorma mängd information lagras. Om man tänker så gör man ju ganska många saker varje dag. Vad skall man göra med informationen om personen i fråga dör? Skall man spara den för säkerhets skull OM det skulle uppdagas att denne person skulle gjort något olagligt?

 

Att man skulle installera ett chip inuti varje människa som styr deras vilja är det mest idiotiska jag någonsin hört! Varje människa skall ha möjligheten att välja om de vill begå ett brott eller ej. Det att chipet skulle förhindra människorna från att göra något olagligt skulle möta enorma juridiska svårigheter utomlands. Det som är olagligt i ett land kanske inte är det i ett annat land. Chipet skulle ständigt behöva en uppdatering allt eftersom lagarna ändras. Vad händer om en ondsint grupp människor intar övervakningscentralen för dessa chip och programmerar dem till att göra som de önskar? För om chipet kan styra människan från att göra något olagligt kan den säkert uppmana människan till att begå ett brott också.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...