Guggo Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 Märkeskläder (utom "idrottsmärken" typ Adidas, Nike, Puma) är för veka personer som inte kan hålla sig fast i trädgrenen som sticker ut när man forlsar förbi i strömmen. Storstäder kan vara ganska trevliga. I min skola, är det inget krav på att man skall ha ett visst märke. Jeans från olles postorder är lika mycket jeans som ett par Armanijeans för flera 1000. Jag har hamnat i en skola där folk är snälla och glada mot varandra. Mig veteligen håller vår kurator på att bli arbetslös och att vara kamratastödjare är ett arbete som innebär att man missar en skoldag för att gå på kamratstödjarträff och äta bullar. Så, för att vara normal behöver man inte göra så mycket. Men, även om man blir accepterad, så kommer alltid de som har dyra kläder bli mer accepterade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 ungefär så är det i vår skola med, bara att jag är med i elevrådet och missar FLERA dagar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 19 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2006 (redigerat) I min klass har vi haft en tragedi med åren (en flicka fick cancer och var borta från skolan ett år) så alla är väldigt sympatiska. Redigerat 19 Februari 2006 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Kan inte riktigt svara på vad som är normalt i våran skola. Vi har en kille som sminkar sig men ingen har kallat honom onormal. Vår skola är nog ganska tolerant. Visst finns det märkesfjantar men ingen bryr sig om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Vad är normalt och vad är onormalt? det kan man fråga sig. För inget borde ju vara onormalt och inget borde ju vara normalt. I skolan där jag går finns allt från punkare, gothare, till hipphopare och syntare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2006 Jag tolkar normal som att man är standard. Däremot finns det inget som heter Normal eller Onormal men man ska vara sig själv. Vissa klär sig av en anledning att man är den ende som inte har det som andra har, om ni nu fattar. Enklare sagt, dom tror dom är "ute" fast det är bara en ¨känsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 på våran skola ska man inte:Hänga med "tattarna" å röka,ha hip-hop kläder å skolka... Men man ska ha:Minst ett par märkesbyxor tyå eller något märkesklädesplagg eller åtminstånde va kompis/hänga med nån som har märkeskläder... Ja klarar mig rätt bra mest p.ga. mina syskon som e till minst 93% å när dem har vart me å köpt kläder så har dem sagt att ja ska ha märkeskläder så ja klarar mejj bra när d gäller normalitet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 Normal eller onormal? Vet inte vilken kategori jag ska sätta mig själv i. Jag är jag. Jag är mig själv 24/7, vill inte vara någon annan. Visst finns det saker som vissa klassar normala och onormala. Finns en hel del mobbning på vår skola, främst från 9ornas del. Tex får en kille inte ha långt hår, han ska helst bara prata om tjejer som en leksak som endast kan ha sex och laga mat. Man ska vara mycket intreserad av bilar och man får absolut inte ha tjejvänner. Om man inte uppfyller dessa mål blir man kallad bög. Ett ord som används mycket, i helt fel sammanhang. Själv blir jag ofta kallad just bög. Trots det är jag 100% heterosexuell. Jag har långt hår, är inte jättegalen i motorer. Har många tjejvänner och anser att kvinnor är mycket mer än en sexleksask och en bra kock. Men eftersom jag har många vänner och trivs med mitt liv, varför skulle jag bry mig? Tjejerna har dock nog det ännu hårdare. Klär man sig inte tillräckligt utmanande blir man kallad nörd eller lesbisk. Om man då klär sig för utmanande är man en hora. Var går gränsen? Allt detta är mycket patetiskt. Varför ska folk bli utstötta för att dom e sig själva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2006 Jo tjejer har det nog svårare än vi killar. Det kan nog bla. bero på att killar (oftast) är mer rätt fram och ärliga. Tycker man något så säger man det. Inte snackar skit bakom ryggen på folk. Många jag känner (inklusive mig själv ibland) blir kallade både det ena och det andra. Men jag kan ta det med ro. Och skratta åt det. Eftersom jag vet att de inte menar det. På min skola är man vanligtvis snälla mot varandra. Om man skall klara sig här i livet så måste man kunna ta skit. Och skratta åt sig själv. Skåningen: De bästa kockarna är män :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 2 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2006 (redigerat) Vet inte vad gränsen på normal går riktigt. Jag kan inte säga att någon i min klass är normal, men inte heller onormal. Alla är väl sig själva helt enkelt... Det kanske man borde ta som normal. :) Fast det beror ju en hel del på hur man är sig själv också. ;) Redigerat 2 Mars 2006 av Petey Piranha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 9 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2006 jag skiter i vad andra tycker om mig, det är väll mitt liv inte deras eller. jag håller med dig!!! i alla fall till 95% :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 9 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2006 Har man inte en snorbuse hängandes så är man normal. Konstigt nog har vi ute i bonneträsk en konstig syn på homosexuella. Vi spelar jättegärna bögar som tafsar på varann och har böghögar dirket det blir tillräckligt många. Men är man bög på riktigt är man helt dum i huvudet. Men det är fett kul å spela bög iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.