Hoppa till innehåll

Kriget Är Här!

Shaddy

Rekommendera inlägg

• Svar 476
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Elite

Jag skulle börja gråta. antagligen slänga mig i första bästa skyddsrum. Jag hrar verkligen ingen lust att vara med i kriget.

Förresten så tror jag nog inte så många har råd att åka utomlands bara sådär.

Nej, jag menade inte bara "sådär", kan dock avslöja att jag skämtade. =/

Men ja, skulle nog ta ett glas oboy & kolla på TV, finns inte så mycket mer att göra ifall man är 12 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni skulle inte våga röra ett j*vla vapen, så säg sanningen istället.

Läs detta som jag citerade, unge man, läs !

Du säger så där för att du inte vet hur det är att vara inblandad i ett krig.

Du tror säkert att det är som Counter Strike, och att man skriker " Fire In The Hole " och sånt.

Men tro mig, det är inte så enkelt, det finns faktiskt dokumänterer som handlar om bl.a barnsoldater titta lite på sånt, då får du åtminstone få lite fakta om hur det är.

Sen har inte vissa filmer\dokumänterer visat döda människor på gatan och att man mass avrättar folk, sen lämnar kroppen på gatan tills dem ruttnar.

Bara du känner stanken av de döda kropparna, så kommer du vilja gå hem till din säng, under täcket och dröma hur bra vi har det här i Sverige.

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså!? Jag tror det flästa unga spelar för mycket Counter-Strike och action-spel och tror att det är så lätt på riktigt!

Jag säger inte att jag tror det.

Om det skulle vara så lätt att ta ett vapen och sjuta varför ska man bli utbildad till soldat?

Om det skulle vara så lätt att döda en människa så skulle väl det hända mer mord.

Om det skulle vara så lätt att inte få panik och andrenalin kickar så skulle väl krigen vara väldigt mycket hämskare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...