Hoppa till innehåll

Religon


kola_king

Vilken religon tillhör du?  

70 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Muslim här.

 

Hur kan man vara kristen och inte tro på gud? Förstår inte -.-.

 

Man är kristen om man är döpt & inte gått ur kyrkan.

Om man måste tro på Herren för att vara kristen finns det inte så överdrivet många kristna i vårt land.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man är kristen om man bekänner sig till den kristna tron och tror det som står i Bibeln. Allt annat är inte att vara kristen.

 

Man behöver inte gå i kyrkan för att vara kristen, det viktiga är vad man tror.

Inte många kristna i vårt land? Om man ska se det ur rätt synvinkel så är svaret nej, idag finns här extremt få. Däremot räknas landet som kristet... ateistiskt skulle jag vilja säga.

Förresten... räknas evolutionsteorin in i ateism? Ren intressefråga...

 

Men tyvärr så kan man kalla sig kristen hur som helst, det har blivit ett vardagsuttryck för många. Därför kan man inte längre kalla sig "enbart" det utan måste tillägga troende. Tyvärr.

 

Vad jag svarat på omröstningen? Gissa. :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant omröstning.

 

Jag vet att jag inte utövar den religionen mina föräldrar har. Tänker inte nämna den whatsoever...

 

Är antingen s*tanist, ateist eller nihilist. Jag är osäker för jag tycker att alla har punkter som verkar vettiga.

 

[Edit] Felstaving is the shit.

Redigerat av Escaflowne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant omröstning.

 

Jag vet att jag inte utövar den religionen mina föräldrar har. Tänker inte nämna den whatsoever...

 

Är antingen s*tanist, ateist eller nihilist. Jag är osäker för jag tycker att alla har punkter som verkar vettiga.

 

[Edit] Felstaving is the shit.

 

är inte nihilist typ anarkist light ? och mer en politisk inriktning än en religion ? Eller drömmer jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...