Hoppa till innehåll

Super Size Me.

lundquist

Rekommendera inlägg

Att tjäna pengar på barn skall ej vara tillåtet. De vuxna skall kunna göra sina egna beslut, men ett sätt att minska vuxnas konsumtion av ohälsosamma produkter vore en "fettskatt". Den borde vara så stor att priserna på onyttig mat går om den nyttiga, för i dagsläget är sanningen den att ekologisk och fettsnål mat är dyrare. Pengarna från fettskatten skulle kunna användas till motionskampanjer och dylikt.

Ja någonting måste ju göras för att förminska fetma. Onyttig mat borde definitivt vara dyrare. Och som jag sa innan borde det finnas nyttig mat på McDonalds. Gissa tre gånger varför USA har hög fetma. Jo det är på grund av alla skräpmatskedjor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 183
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi har sett den filmen i skolan.

Men de är ju dem som äter dära som väljer att bli fet..

mcdonalds är så j*vlaäckligt.. finns ingen äckligare hamburge ställe... kalla hamburgare.. salt gurka?!?!?

Håller verkligen inte med dig. McDonalds har den absolut godaste maten. Jag blir hungrig och sugen bara jag tänker på det.

Att sen deras mat är fet gör inget, den är ju god ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Det tror jag inte alls, eftersom Xade äter väl bara saker ifrån USA ? ( Notera " ? " ! )

Ämnet: Vi hade en sån där vecka som man skulle prata om sånt, så vi fick titta på filmen och så.

Den där mannen var ju på god form, sen åt han i McDonald's i en månad, så han kommer aldrig vara i samma form igen.

Så han var väl ganska dum att göra detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Jag tycker att burgerking är godare :) Hade du gillat mcdonalds om det hade varit från Ryssland eller Ungern ?

Där sa du något =). Själv tycker jag sibylla är bäst (om man inte räknar med mig själv då)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...