Dolphin Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 Att tjäna pengar på barn skall ej vara tillåtet. De vuxna skall kunna göra sina egna beslut, men ett sätt att minska vuxnas konsumtion av ohälsosamma produkter vore en "fettskatt". Den borde vara så stor att priserna på onyttig mat går om den nyttiga, för i dagsläget är sanningen den att ekologisk och fettsnål mat är dyrare. Pengarna från fettskatten skulle kunna användas till motionskampanjer och dylikt. Ja någonting måste ju göras för att förminska fetma. Onyttig mat borde definitivt vara dyrare. Och som jag sa innan borde det finnas nyttig mat på McDonalds. Gissa tre gånger varför USA har hög fetma. Jo det är på grund av alla skräpmatskedjor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 går denna på tv igen? eller kan man se den på internet någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 Man kan köpa den på Internet i alla fall. Discshop.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Vi har sett den filmen i skolan. Men de är ju dem som äter dära som väljer att bli fet.. mcdonalds är så j*vlaäckligt.. finns ingen äckligare hamburge ställe... kalla hamburgare.. salt gurka?!?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Har sett den förut med skolan när vi hade Tema hälsa. Den är väl ganska rolig och så. Det här med fetma och sånt har väl McDonalds och sån där snabbmats affärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Vi har sett den filmen i skolan. Men de är ju dem som äter dära som väljer att bli fet.. mcdonalds är så j*vlaäckligt.. finns ingen äckligare hamburge ställe... kalla hamburgare.. salt gurka?!?!? Håller verkligen inte med dig. McDonalds har den absolut godaste maten. Jag blir hungrig och sugen bara jag tänker på det. Att sen deras mat är fet gör inget, den är ju god ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Jag tycker att burgerking är godare :) Hade du gillat mcdonalds om det hade varit från Ryssland eller Ungern ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Guggo: Det tror jag inte alls, eftersom Xade äter väl bara saker ifrån USA ? ( Notera " ? " ! ) Ämnet: Vi hade en sån där vecka som man skulle prata om sånt, så vi fick titta på filmen och så. Den där mannen var ju på god form, sen åt han i McDonald's i en månad, så han kommer aldrig vara i samma form igen. Så han var väl ganska dum att göra detta ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Jag tycker att burgerking är godare :) Hade du gillat mcdonalds om det hade varit från Ryssland eller Ungern ? Där sa du något =). Själv tycker jag sibylla är bäst (om man inte räknar med mig själv då) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Det är ju gammalt. Det såg vi i skolan för ett bra tag sen på en hälsodag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Jag såg det på teve förrra veckan typ. Men han kom i form igen, men det tog 8 veckor med hårdträning och vegetarisk mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 29 April 2006 Rapport Dela Skrivet 29 April 2006 Såg den på bio, asgrym. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.