LillBerra Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Det ska du inte fråga här. Skapa en egen tråd om det isåfall. Och nu skriver ingen i denna tråd, för det finns ingen anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Aeww han sa fel ord, att ändra lite värden i dat filerna (eller vad i helsike dom nu heter, jag påstår inte att jag kan nåt om sånt) är helt okej men crack, säg det inte igen här. Det är både olagligt (enligt svensk lag) och bryter mot fuska.se's regler. Alltså inte att säga det, men det man menar med det. zelda: Umm, hacka min dator sa du, säger som oden att du lär få problem med min router och min brandvägg. och att du kan se min ip och port-nummer, yay vad du är skillad! Inte! Vem som helst kan helt lagligt få tag på ett program som letar portar och ip-adresser. Jag råkar ha ett som jag hade god hjälp av när jag skulle fixa en anslutning. Och den där tut:en du hade skrivit, var helt enkelt värdelös. Vad din lärare än har gett dig för dina engelska och svenska kunskaper så är de värdelösa, eller så anstränger du dig inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Zelda-boy, du är pinsam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mnbv Skrivet 28 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2007 HUR BLIR MAN EN HACKER SNÄLLA SÄG!!!!!! DU ÄGER OM DU SÄGER DET!!!! :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2007 (redigerat) Förmodligen skaffar man sig lite kunskap om spelet man vill hacka på internet. Typ söker på google eller nåt. Sen kan man öppna vissa filer till spelet med anteckningar, typ .dat-filer. Efter det så kan man kolla om man fattar något, i vissa spel kan det bara stå olika saker rakt upp och ner. Som giveammo = 5, eller nåt. Fast de flesta spel har kodade filer, så det står bara ♦♦♦♦ i de. Sen finns det ju diverse program som man kan hacka spel med, fast offtast måste man vara kunnig i programering för ha någon glädje av de. Redigerat 29 Januari 2007 av CheatCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 29 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2007 Förmodligen skaffar man sig lite kunskap om spelet man vill hacka på internet. Typ söker på google eller nåt. Sen kan man öppna vissa filer till spelet med anteckningar, typ .dat-filer. Efter det så kan man kolla om man fattar något, i vissa spel kan det bara stå olika saker rakt upp och ner. Som giveammo = 5, eller nåt. Fast de flesta spel har kodade filer, så det står bara ♦♦♦♦ i de. Sen finns det ju diverse program som man kan hacka spel med, fast offtast måste man vara kunnig i programering för ha någon glädje av de. Programering, kodspråk? C++ eller? c++ får mig att tänka på visual basic, eller är jag heeeeelt ute och cyklar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Typ. C++ och VB är olika programeringsspråk. Jag tror att om ett program det är kodat i t ex VB, så går det nog inte att använda ett hackningsprogram för ex C++ program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 30 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2007 Jag skulle ju knappast kalla att ändra skripter på spel för "hacking", det klarar ju vem som helst av. Hacking är något helt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 31 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2007 (redigerat) Jag har faktiskt utfört en gamehacking... :) Med hjälp av Trios guide och en ascii table, jag har utfört gamehacking på spel där det är menat eller lagligt att gamehacka... Har faktiskt kommit fram till en hel del i spelen ;) Redigerat 31 Januari 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.